جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 103417

معرفت به امام زمان مهمترین وظیفه منتظران است

قم نيوز : رئیس مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعه‌المصطفی گفت: در کتاب مکیال المکارم مرحوم موسوی اصفهانی هشتاد وظیفه برای منتظران در دوران غیبت تعریف شده است که معرفت به امام(عج) یکی از مهمترین وظایف منتظران است.
معرفت به امام زمان مهمترین وظیفه منتظران است
معرفت به امام زمان مهمترین وظیفه منتظران است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، شامگاه پنجشنبه در ویژه برنامه جشن میلاد مهدی صاحب‌الزمان(عج) در صحن جامع مهدوی جمکران اظهار داشت: از وظایفی که مرحوم موسوی اصفهانی در کتاب مکیال المکارم ویژه منتظران بیان کرده است، معرفت به امام عصر است که اگر به همین یک ویژگی معرفت علمی پیدا کنیم در مسیر قرار خواهیم گرفت.

وی افزود: در دوران غیبت در طول قرن‌ها شاهد ادعاهای خاص انحراف‌های جریان‌های متفرقه و نمایندگان دروغین بوده‌ایم، از این رو برای اینکه در مسیر الهی و امام زمانی خود باقی بمانیم باید دست در دست فقها و مراجع عظام تقلید قرار دهیم.

رفیعی ادامه داد: شیعیان باید به امام خود معرفت لازم را داشته باشند که در پنج معرفت شخصی، صفاتی، تاریخی، تکلیفی و برنامه‌ای خلاصه می شود.

وی با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج به برنامه‌های حضرت در زمان ظهور اشاره کرد و گفت: خداوند منان می فرماید، آنان که خدا را یاری می‌کنند، آنهایی هستند که اگر در روی زمین به آنان اقتدار و تمکین دهیم، نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند چون می‌دانند که عاقبت کارها به دست خدا است.

رفیعی یادآور شد: حضرت در زمان ظهور چهار موضوع از جمله اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا می‌کند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdfs0f5yt0zo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما