شنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب : 103523
منبع : قم نیوز

تور‌های رایگان قم‌گردی در ایام نوروز برگزار می‌شود

قم نيوز : رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از برگزاری تور‌های رایگان قم‌گردی ویژه سالمندان، معلولان و افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.
تور‌های رایگان قم‌گردی در ایام نوروز برگزار می‌شود
تور‌های رایگان قم‌گردی در ایام نوروز برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز امید نادری رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برپایی تور‌های قم گردی با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر قم، گفت: این تور‌ها طی ده سال گذشته بصورت رایگان برای شهروندان و زائران برگزار شده تا بتواند در معرفی بخشی از جاذبه‌های گردشگری قم نقش موثری ایفا کند.

 رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: مجموعه فرهنگی تاریخی ملا صدرا در شهر کهک و بقعه متبرکه امام موسی مبرقع (ع) و حضور در باغ پرندگان از مراکز مهمی است که طی این تور‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم همچنین از برگزاری برگزاری برنامه گردشگری مذهبی طی ماه مبارک رمضان با هدف معرفی بقاع متبرکه شهر مقدس قم با جامعه هدف اقشار کم برخودار و محلات حاشیه‌ای شهر خبر داد.

نادری تقویت هویت شهری را از اهداف برگزاری تور‌های قم گردی دانست و بر تعریف ۱۵ جاذبه سفر تاکید کرد و گفت: سال گذشته ۱۵ عنوان تور مختلف برگزار شد و تلاش می‌شود امسال تور‌های تخصصی و تفریحی بیشتری برای شهروندان برگزار شود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه به زودی تابلو‌های هدایت مسیر ۱۰ جاذبه تاریخی و گردشگری چندزبانه قم در سطح شهر نصب خواهد شد،گفت: به هر میزان که جاذبه‌های گردشگری بهتر معرفی شود؛ مدت زمان ماندگاری مسافران بیشتر و درآمد و اشتغال زایی استان افزوده می‌شود.

نادری با بیان اینکه گردشگری یک صنعت پردرآمد و اشتغال‌زا در دنیای معاصر است،گفت: برغم ظرفیت بالای این شهر در گردشگری و زیارت، اما هنوز اقدامات قابل توجهی در این قم برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و افزایش ماندگاری زائران و مسافران صورت نگرفته است.

نادری با اشاره به آماده سازی بستر معرفی ۱۰۰ نقطه تاریخی قم از طریق QR کد، گفت: همچنین معرفی جاذبه‌های محلات شهری نیز طی سال‌های گذشته آغاز شده و تولیدات رسانه‌ای خوبی برای آن تهیه شده است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با تاکید بر عدم شکل گیری همکاری لازم جهت اتصال بین مسافران اسکان یافته در مراکز اقامتی و با مراکز و نهاد‌های فعال در حوزه گردشگری، گفت: شهر‌های شاخص زیارتی و گردشگری با اتصال این دو مساله به یک دیگر روزانه ده‌ها تور و بازدید از ظرفیت‌های گردشگری خود برگزار کرده و از منافع گردشگری به نحو شایسته‌ای بهره می‌برند.

نادری در پایان از آغاز بکار فرهنگسرای تخصصی گردشگری قم و ورود جدی‌تر به عرصه سفالگری، نجوم وغیره تاکید کرد و گفت: روز قم، امسال چهارمین سال فعالیت خود را تجربه خواهد کرد و باید طی این روز اتفاقات کلانی برای معرفی ظرفیت‌های شهر مقدس قم در ابعاد ملی و بین المللی رقم بخورد.

گفتنی است زائران، گردشگران و شهروندان قمی در ایام نوروز می‌توانند با مراجعه به نرم افزار تحت وب www.higasht.ir از خدمات گوناگون آن بهره‌مند شوند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcb5fb8frhbgsp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما