دوشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 103540
منبع : قم نیوز

نظارت‌های بهداشتی قم در تعطیلات نوروزی از پنج هزار گذشت

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گفت: با نظارت کارشناسان مرکز بهداشت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و مسیرراهی در سطح شهر و روستا، پنج هزار و ۵۱۳ مورد نظارت در نیمه اول تعطیلات نوروزی صورت گرفته است.
نظارت‌های بهداشتی قم در تعطیلات نوروزی از پنج هزار گذشت
نظارت‌های بهداشتی قم در تعطیلات نوروزی از پنج هزار گذشت
به گزارش قم نیوز سیامک محبی  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این بازرسی‌ها، ۱۶ امکان و واحد صنفی تعطیل و تعداد ۷۵۲ مکان اخطار تعطیل دریافت کرده‌اند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گفت:در این مدت تعداد ۷۷۱ مورد کنترل کیفی آب شرب و کلرسنجی انجام و بیش از یک‌هزار و ۸۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف جمع آوری و از چرخه مصرف خارج شد.

محبی با تاکید بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی و نیز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: در هفته گذشته به ۵۴ گزارش مردمی رسیدگی شد و در صورت نیاز موارد برخورد و یا به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم  از همشهریان و زائران درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و یا رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ گزارش کنند.

 مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، از انجام ۳۷۸ مورد نظارت بهداشتی در نخستین روز از نیمه دوم تعطیلات نوروزی خبر داد.

جعفری گفت: در این روز بازرسان بهداشتی، ضمن بازدید از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن و مراکز مسیرراهی، محل اسکان نوروزی فرهنگیان و مکان‌های اقامتی و زائرپذیر و ارایه آموزش‌ها و تذاکرات لازم به متصدیان و مسئولان اماکن مذکور، درخصوص نواقص بحرانی و غیربحرانی، رعایت بهداشت محیط، بهداشت فردی و ابزار کار اقدام به صدور ۸۰ مورد اخطار تعطیلی به مراکز متخلف و نیز تعطیلی یک واحد صنفی کردند.

 مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم،  گفت: در این روز، ۱۸ مورد کنترل کیفی آب شرب و چهار مورد رسیدگی به شکایات رسیده به سامانه ۱۹۰ توسط واحد بهداشت محیط انجام شده است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcayen6w49nwm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما