چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 103574

ظرفیت شهرداری قم در بودجه تا ۱۰ هزار میلیارد تومان است

قم نيوز : شهردار قم ظرفیت شهرداری را در اجرای پروژه‌های شهری و بودجه سال 1401 تا 10 هزار میلیارد تومان دانست و گفت: شهرداری قم تا این ظرفیت را در اجرای پروژه‌های مختلف شهری دارد اما با توجه به اولویت‌ها فعلاً تا 5 هزار میلیارد تومان در بودجه سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است.
ظرفیت شهرداری قم در بودجه تا ۱۰ هزار میلیارد تومان است/اجرای ۱۶ پروژه شاخص شهری در سال ۱۴۰۱
ظرفیت شهرداری قم در بودجه تا ۱۰ هزار میلیارد تومان است/اجرای ۱۶ پروژه شاخص شهری در سال ۱۴۰۱
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله اعرافی به انتخاب ۱۴ نفر از مدیران شهرداری برای سمت‌های کشوری اشاره کرد و اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی صرفاً کتابی نیست و باید در یک سیر زمانی و با کسب تجربه ایجادشده و باکار با مردم می‌توان بارورشده و خدمت‌هایی بالاتری به مردم انجام داد.

وی با ابراز امیدواری برای فرصت خدمتگزاری به مردم، افزود: ارتباط و ایجاد اعتماد در مردم و شناخت جایگاه و سمت خود یکی از برنامه‌های شهرداری بوده و باید سال جدید را فرصتی دوباره برای خدمت به مردم دانست و از این نعمت در جهت پیشبرد مطالبات مردم استفاده کنیم.

شهردار قم ایجاد وحدت و یکپارچگی را ویژگی شاخص شهرداری قم دانست و تأکید کرد: خدمت به مردم در حرم اهل‌بیت (ع) یک نعمت بوده و تمام تغییرات مدیریتی در پایان سال گذشته انجام‌شده تا شهرداری در سال جدید با وحدت و بودجه‌ای بالغ‌بر ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آغاز به کار کند.

وی ادامه داد: شهرداری قم تا ۱۰ هزار میلیارد تومان را برای اجرای پروژه‌های شهری ظرفیت دارد، اما با توجه به اولویت‌ها و لزوم توجه به‌تمامی جوانب امر تا ۵ هزار میلیارد تومان برنامه‌ریزی‌شده است که اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امسال است.

سقائیان‌نژاد افتتاح ۶ مرحله از پروژه‌های عمرانی را در پایان سال ۱۴۰۰ یادآور شد و گفت: حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه در سال ۱۴۰۰ اجراشده و یک سری از پروژه‌های مهم که باقی‌مانده مانند پروژه تونل جمهوری اسلامی با ۳۰۰ میلیارد تومان، تقاطع نماز، فاز پنجم عمار یاسر تا ورودی خیابان ممتاز در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ساماندهی بافت فرسوده را یکی از برنامه‌های مهم شهرداری قم در سال ۱۴۰۱ عنوان و بیان کرد: پروژه‌های تعریف‌شده در بافت فرسوده به مدت ۳ سال تعطیل‌شده بود که با برگشت ۳۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری و بازگشت اختیارات به ستاد بازآفرینی استان دوباره برنامه‌های شهرداری در این زمینه آغاز می‌شود.

شهردار قم با ارائه گزارشی از اتفاقات سال‌های گذشته تأکید کرد: ساماندهی بافت فرسوده نیازمند وحدت مدیریتی در بافت فرسوده، اعتبار و تشویق مردم و همچنین ایجاد تسهیلات بوده و امیدواریم با اتفاقات و واگذاری مدیریت آن به استان گام‌های مهمی در این حوزه برداشته شود.

وی در ادامه اجرای ۸ پروژه در پیرامون حرم مطهر، محله دروازه ری، چهل‌اختران و بعضی محلات مانند اسماعیل‌آباد را مطرح کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم بااعتبار حاصل از منابع اراضی ۳۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری تمام این پروژه‌ها را ساماندهی کرده و چهره این بخش از شهر نیز تغییر کند.

سقائیان‌نژاد در ادامه ۱۶ پروژه جدید شهر ازجمله تقاطع صدوق فردوسی، تقاطع کیوانفر، مجموعه فرهنگی تفریحی شهید آوینی، پروژه بوستان هزار هکتاری و انجام مطالعات تونل امام موسی صدر را نام برد و ابراز کرد: آسفالت معابر نیز باوجود افزایش قیمت به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و همچنین ساماندهی پارکینگ و بست شرقی حرم مطهر با دو پروژه و ۶۰ میلیارد تومان بودجه سفر رئیس‌جمهور برای دو سال در حال پیگیری است.

وی ظرفیت ایجادشده در ساماندهی پیرامون امامزاده موسی مبرقع را نیز مطرح کرد و گفت: اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای ساماندهی منازل مسکونی این محله نیز در نظر گرفته‌شده و نزدیک ۳۰ هکتار اراضی پردیسان نیز با اولویت ساماندهی پیرامون بوستان جوان در نظر گرفته‌شده و برای جمع‌آوری ریل‌های متروکه نیز ۸۰ هکتار در پردیسان در نظر گرفته‌شده است که در صورت تحقق شاهد اتفاقات خوشایندی در این پروژه‌ها خواهیم بود.

شهردار قم در پایان گزارش ارائه‌شده را بخشی از برنامه‌های شهرداری در سال ۱۴۰۱ دانست و یادآور شد: ظرفیت کار و اجرای پروژه برای شهرداری بسیار زیاد وجود داشته و برنامه‌ریزی لازم برای اجرای آن‌ها انجام‌شده و با عنایت خداوند سال پربرکتی را در خدمت مردم قم شاهد هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchqxnzk23nvmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما