شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 103729
منبع : قم نیوز

برگزاری 11 مراسم شاخص ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه قم

قم نيوز : رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: 11 مراسم شاخص ترتیل‌خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه رمضان و به میزبانی بقاع متبرکه در حال برگزاری است.
برگزاری 11 مراسم شاخص ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه قم
برگزاری 11 مراسم شاخص ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه قم
به گزارش قم نیوز سیدمحمد صالح‌نژاد با اشاره به برپایی محافل و مجالس ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه به مناسبت ماه رمضان اظهار کرد: جزءخوانی روزانه قرآن در اماکن مقدسه در سه بخش بعد از نماز ظهر و عصر، پیش از افطار و شب صورت می‌گیرد.

وی افزود: بقاع متبرکه‌ای که مراسم ترتیل‌خوانی در آنها هر روز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود شامل آستان مقدس امامزادگان جعفر شهید(ع)، جمال‌الدین(ع)، علی بن جعفر(ع) و موقوفه عربشاهی در کهک هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در این مراسم علاوه بر ترتیل‌خوانی قرآن، نکات تفسیری هم ارائه می‌شود گفت: همچنین حضور حافظان قرآن کریم در این ویژه برنامه‌ها با هدف ترویج و تبلیغ مسئله حفظ کلام وحی پُر رنگ‌تر است.

وی ادامه داد: در چهار بقعه و مسجد استان قم نیز مراسم جزءخوانی قرآن کریم پیش از افطار برنامه‌ریزی شده که شامل مسجد جامع و آستان مقدس امامزادگان سید علی(ع)، موسی مبرقع(ع) و زینب خاتون(س) شهر کهک هستند.

صالح‌نژاد با بیان اینکه تفسیر جزء قرائت شده، اقامه نماز و ضیافت افطاری ساده، بخش‌های دیگر این مراسم را تشکیل می‌دهند عنوان کرد: زمان شروع مراسم در چهار مکان یاده شده، هر روز حوالی ساعت ۱۸:۳۰ است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم به مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در نوبت شب اشاره و خاطرنشان کرد: آستان مقدس امازادگان حمزه(ع) و ابراهیم و محمد(ع) دو بقعه‌ای هستند که جمع‌خوانی شبانه ماه مبارک رمضان را میزبانی می‌کنند.

وی گفت: همچنین ترتیل‌خوانی ویژه خواهران هر روز از ساعت ۱۱ در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) برگزار می‌شود.

صالح‌نژاد با بیان اینکه محافل قرآنی متعددی هم در طول ماه رمضان امسال و به میزبانی بقاع متبرکه امامزادگان پیش‌بینی شده است گفت: برای تشویق نوجوانان و جوانان به شرکت در این مجالس، هدایایی به رسم یادبود و بر اساس قرعه‌کشی به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: برای رونق هر چه بیشتر محافل و مجالس قرآنی و جمع‌خوانی، سعی شده از قاریان برجسته و مشهور استان و کشور برای حضور در این مراسم دعوت شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcj8tevhuqeyaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما