شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : 103736

شیمیدر قم در اندیشه انتقام / هواداران گرگانی جریمه شدند

قم نيوز : کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال، تیم شهرداری گرگان را به دلیل توهین تماشاگرانش به مسئولان شیمیدر در آستانه دومین بازی مرحله نیمه نهایی جریمه کرد.
شیمیدر قم در اندیشه انتقام / هواداران گرگانی جریمه شدند
شیمیدر قم در اندیشه انتقام / هواداران گرگانی جریمه شدند
به گزارش قم نیوز دیدارهای مرحله نیمه‌پایانی فصل 1401 – 1400 لیگ برتر بسکتبال مردان ایران امشب با مصاف تیم‌های شیمیدر قم و شهرداری گرگان پیگیری می‌شود و دو تیم دومین مسابقه خود را از ساعت 20 در تالار آزادی برگزار می‌کنند.

این بازی حساسیت‌های بسیار بالایی دارد و شیمیدر قم که ناباورانه نتیجه بازی نخست را 82 بر 71 به حریف واگذار کرده، با انگیزه انتقام و جبران آن شکست برابر نماینده گلستان قرار می‌گیرد تا برای صعود به فینال این فصل از رقابت‌ها امید خود را زنده نگه دارد.

توهین تماشاگران گرگانی به مدیرعامل شیمیدر

در بازی نخست این مرحله 50 تماشاگر از هر دو تیم اجازه حضور در سالن آزادی و تشویق تیم‌های مورد علاقه خود را داشتند اما برخی رفتارهای تماشاگران گرگانی که تعدادشان بیش از حد بود در سالن مسابقه حاشیه‌هایی ایجاد کرد و رای کمیته بدوی انضباطی فدراسیون بسکتبال را به دنبال داشت، زیرا تماشاگران تیم شهرداری گرگان در نیمه دوم به هنریک درغوکاسیان مدیرعامل باشگاه شیمیدر با سر دادن شعارهایی توهین کردند.

کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال بلافاصله بعد از این بازی در خصوص رسیدگی به اتفاقات بازی اول مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال بین تیم‌های شیمدر قم و شهرداری گرگان تشکیل جلسه داد و با توجه به گزارش ناظر مسابقه و نماینده فدراسیون پیرامون تشویق‌های نامتعارف تماشاگران تیم شهرداری گرگان و اتهامات نامتعارف نسبت به مسوولان تیم شیمیدر قم که باعث اعتراض و شکایت سرپرست تیم شیمیدر شده بود، رای خود را صادر کرد.

هواداران تیم شهرداری گرگان در سالن آزادی


اثبات تخلف هواداران گرگانی توسط کمیته انضباطی

در گزارش کمیته انضباطی آمده است این کمیته با عنایت به اثبات تخلف از ناحیه تماشاچیان تیم بسکتبال شهرداری گرگان مبنی بر تشویق نامتعارف با در نظر گرفتن رافت اسلامی، تیم شهرداری گرگان را به توبیخ کتبی با درج در پرونده محکوم می‌نماید.

بر این اساس یک جلسه محرومیت تعلیقی تماشاگران باشگاه شهرداری گرگان از حضور در مسابقات ورزشی (موضوع بند ۳ ماده ۸ آیین‌نامه انضباطی مسابقات ورزشی) که در طول دوران تعلیق به مدت سه ماه است توسط کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال اعلام شد.

در این جلسه انضباطی امیرحسین صفرزاده و حمیدرضا کلا سنگیانی، مدیران فنی دو تیم هم حضور داشتند و در خصوص اتفاقات به وجود آمده و کنترل نیمکت به آنها تذکر داده شد تا تمام علاقمندان به بسکتبال بی‌صبرانه منتظر بازی دوم از ساعت 20 شنبه 20 فروردین باشند.

نکته جالب اینکه تماشاگران تیم شیمیدر قم نیز در سالن مسابقه حضور داشتند و در تمام لحظات بازی به حمایت از تیم خود پرداختند، تماشاگرانی که با زبان روزه از شهر قم خود را به سالن آزادی رسانده و در دقایق آغازین بازی، بعد از شنیدن صدای اذان به سراغ افطار رفتند، قمی‌ها که با نصب بنر با مضمون ”شیمیدر آقای بسکتبال ایران“ در سمت دیگری از سالن حضور داشتند، در طول تمام زمان‌های بازی اگر چه با تماشاگران حریف کرکری داشته و رقابت کردند اما هرگز به تیم یا مسوولان و بازیکنان حریف کاری نداشتند.  

شکست شیمیدر در مسابقه‌ای که از حریف پیش بود

در بازی نخست این مرحله، شیمیدر قم در کوارتر نخست رقابت نزدیک و تنگاتنگی با حریف خود داشت و با اینکه دقایق زیادی از حریف پیش بود با این حال نتیجه 15 بر 15 مساوی شد ولی نتیجه کوارتر دوم 27 بر 21 به نفع شهرداری رقم خورد تا گرگانی‌ها نیمه نخست را 42 بر 36 به نفع خود رقم زدند.

در کوارتر سوم با توجه به نکات تاکتیکی که کادر فنی شیمیدر به بازیکنان گوشزد کردند عملکرد فوق‌العاده تک تک شیمیدری‌ها منجر به ثبت برتری 28 بر 9 این تیم شد تا شیمیدر در پایان این کوارتر 64 بر 51 از حریف خود پیشی بگیرد اما نتیجه کوارتر چهارم برخلاف انتظار 30 بر 8 به سود شهرداری به ثبت رسید تا در مجموع گرگانی‌ها فاتح این دیدار شوند.

بدین‌ترتیب 40 دقیقه رقابت حساس شیمیدر قم و شهرداری گرگان در گام نخست از مرحله نیمه نهایی فصل جاری لیگ برتر بسکتبال مردان ایران با نتیجه 81 بر 72 به نفع شهرداری ثبت شد تا دیدارهای دوم و سوم روزهای 20 و 23 فروردین به انجام برسد.

در این مسابقه نوید رضایی‌فر 23 امتیاز، آلاده آمینو 12 امتیاز، سینا واحدی 12 امتیاز، دوایت باکس 8 امتیاز، امیرحسین آذری 8 امتیاز، سالار منجی 4 امتیاز، حامد حسین‌زاده 3 امتیاز و حسن علی‌اکبری 2 امتیاز برای تیم بسکتبال شیمیدر قم کسب کردند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchxxnz-23nvqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما