شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : 103873
استاد برجسته گرافیک کشور مطرح کرد؛

انتقاد از عدم حمایت‌های لازم مسئولان از هنرمندان استان قم

قم نيوز : استاد برجسته گرافیک گفت:متاسفانه به هنرمندان در قم توجه لازم نمی‌شود و آنان از حداقل انتظار و خواسته خود که داشتن مکانی برای برگزاری دورهمی ها، تبادل نظر و کار گروهی است محروم هستند.
انتقاد از عدم حمایت‌های لازم مسئولان از هنرمندان استان قم
انتقاد از عدم حمایت‌های لازم مسئولان از هنرمندان استان قم
به گزارش قم نیوز مسعود نجابتی اظهار داشت: برخی از شهرها در بعضی از رشته‌های هنری جایگاه ممتازی در کشور دارند و شهر مقدس قم نیز این ظرفیت را دارد تا با حمایت مسئولین؛ مرکز هنر انقلابی و آئینی در کشور باشد.

مدیر کانون هنر شیعی بیان داشت: متأسفانه به هنرمندان در استان قم توجه لازم نمی‌شود و آنان از حداقل انتظار و خواسته خود که داشتن مکانی برای برگزاری دورهمی ها، تبادل نظر و کار گروهی است محروم هستند در حالی در این شهر، ساختمان‌های بسیاری است که از سوی متولیان آنان که در عرصه‌های فرهنگی هم مأموریت دارند؛ می‌توانند ساختمانی در اختیار هنرمندان قرار دهند تا آنان بدون دغدغه به کار هنری خود مشغول باشند.

نجابتی ابراز داشت: برای ایجاد خانه هنر انقلاب اسلامی در قم؛ خانه‌ای قدیمی را در نظر گرفتیم و پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گرفت اما بعداً متوجه شدیم که این خانه تبدیل به رستوران شده است.

وی ادامه داد: امروز در قم عده‌ای از خواهران در حوزه تصویرسازی مشغول به فعالیت هستند و آثار تولیدی آنان نیز از کیفیت مناسبی برخوردار است، اما متأسفانه محلی که بتوانند گردهم بیایند و تولیدات خود را گسترش دهند ندارند و با اینکه مجموعه‌ای قول داد تا برای این عزیزان مکانی در نظر بگیرد اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

انتقاد از عدم حمایت‌های لازم از سوی مسئولان در خصوص کارهای هنری در قم

وی با انتقاد از عدم حمایت‌های لازم از سوی مسئولان در خصوص کارهای هنری در قم بیان داشت: انتظار هنرمندان از مسئولان همیشه مسائل مالی و امکانات نبوده است؛ بلکه داشتن نگاه ویژه و توجه لازم و حمایت معنوی امری مهم‌تر است که می‌بینیم رهبر معظم انقلاب هر سال با شاعران جلسه‌ای می‌گذارند و همین امر انگیزه‌ای به این عزیزان می‌دهد و نشان دهنده اهمیت کار آنان است.

نجابتی اضافه کرد: متأسفانه هنرمندان در استان قم امروز احساس می‌کنند که حمایتی از آنان صورت نمی‌گیرد و گاهی فکر می‌کنند که عضو تأثیرگذاری در جامعه نیستند و فقط در برخی از مناسبت‌ها به یاد آنان می‌افتند.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا فضا و مکانی به هنرمندان فعال در عرصه هنر انقلاب اسلامی اختصاص داده شود افزود: از رسانه‌ها انتظار داریم در این عرصه مطالبه گری کنند و صدای هنرمندان را به گوش مسئولین برسانند.

مدیر کانون هنر شیعی عنوان کرد: امروز بلوار پیامبر اعظم با وسعت بسیاری در حال ساخت است و ضرورت دارد ساختمانی در این بلوار برای هنرمندان اختصاص یابد.

وی در خصوص طراحی فونت قرآنی که در سالهای گذشته مطرح کرده بود ابراز داشت: تاکنون اتفاقی در این زمینه نیفتاده است و اساساً اینگونه اقدامات نیازمند عزم ملی است و پروژه‌ای به صورت شخصی نمی‌تواند باشد.

این هنرمند برجسته گرافیک کشور افزود: کشور عربستان توانسته این کار را انجام دهد و قرآن ملی با خط عثمان طه را جهانی کند و جای این کار در کشورمان خالی است تا در کنار آثار خوشنویسی، فونتی قرآنی برای نگارش قرآن کریم طراحی شود.

نجابتی بیان داشت: طرح این موضوع در سالهای گذشته به این دلیل بوده تا مسئولین به فکر بیفتند و بدانند چنین اقداماتی عزمی ملی می‌طلبد و یک شخص که ده‌ها مأموریت دیگر بر عهده آن است نمی‌تواند به تنهایی و به صورت شخصی چنین پروژه‌ای را پیش ببرد.

وی ادامه داد: چندین نوبت در این زمینه طرح آماده کردیم اما متأسفانه حمایتی صورت نگرفت و امیدواریم روزی این امر که نیاز بخشی از جامعه است از سوی هر هنرمند دیگری دنبال شود و فونتی قرآنی داشته باشیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjatevtuqeyoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما