سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 103905

حقابه کشاورزان قم از سد ۱۵ خرداد رهاسازی شد

قم نيوز : مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان قم گفت:با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی به مدت ۱۱ شبانه روز آب سد ۱۵ خرداد رهاسازی شد.
حقابه کشاورزان قم از سد ۱۵ خرداد رهاسازی شد
حقابه کشاورزان قم از سد ۱۵ خرداد رهاسازی شد
به گزارش قم نیوز محمد حسین احمد پور مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه گفت: با حضور رئیس سازمان جهاد و کشاورزی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان و نماینده آببران، آب سد ۱۵ خرداد به روی اراضی کشاورزی رهاسازی شد.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان قم گفت: این امر به جهت تامین حقابه کشاورزان و آب پایانی غلات انجام گردید تا با توجه به خشکسالی، سال زراعی بهترین استفاده از کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی شود.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی قم با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب گفت: از تاریخ ۲۸ فروردین امسال به مدت ۱۱ شبانه روز یک گردش آبی به میزان متوسط هشت متر مکعب در ثانیه در قمرود جاری می‌شود تا در اختیار اراضی کشاورزی تحت شرب رودخانه قرار گیرد.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfxmdytw6dx1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما