جمعه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 103961
منبع : قم نیوز

قرآن سوزی اقدامی ضد عقلی است

قم نيوز : جامعه‌المصطفی العالمیه با صدور بیانیه ای قرآن سوزی افراط گرایان در سوئد را به شدت محکوم کرد.
قرآن سوزی اقدامی ضد عقلی است
قرآن سوزی اقدامی ضد عقلی است
به گزارش قم نیوز در بیانیه جامعه‌المصطفی العالمیه در محکومیت قرآن سوزی افراط گرایان در سوئد آمده است: بار دیگر دستان ابلیس از آستین بیرون آمد و هتک حرمتی چندباره علیه کلام‌الله مجید و آخرین کتاب آسمانی مرتکب شد، متاسفانه در کشور‌هایی که نقد برخی حوادث تاریخی جرم تلقی می‌شود به چنین افراط‌گرایانی اجازه داده می‌شود که به مقدسات ادیان الهی و بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان این گونه جسارت شود. این اقدام دین‌ستیزانه و ضد فرهنگی و ضد عقلی با هر منطقی محکوم است.

 جامعه‌المصطفی، ضمن اعلام انزجار از چنین اعمال زشتی که سیاه رویی مدعیان حقوق انسانی را بیش از پیش نمایان می‌سازد، از مجامع بین‌المللی و اسلامی می‌خواهد با اتخاذ راهکار‌هایی موثر، از تکرار اهانت به مقدسات و حقوق پیروان ادیان و اهانت به دین مبین اسلام و کتاب الهی پیروان آخرین دین الهی جلوگیری به عمل آورند و اعلام می‌دارد که پیامد این‌گونه رفتار‌ها برعهده عاملان و حامیان آن خواهد بود.

گروهی به رهبری راسموس پالودان سیاستمدار راست افراطی سوئدی - دانمارکی در عید پاک اقدام به سوزاندن قرآن کریم در مقابل برخی مساجد و محله‌های مسلمان‌نشین استکهلم و برخی دیگر از شهر‌های سوئد کردند.

این اقدام تحریک آمیز با پشتیبانی پلیس سوئد صورت گرفته، معترضان به این اقدام گروه‌های راست افراطی، در چهار روز گذشته با تجمع در شماری از کشور‌ها واکنش نشان داده‌اند.

در پی این حوادث، ۳۴ پلیس مجروح و ۱۳ تَن نیز دستگیر و همچنین ۱۲۵ خودروی پلیس نیز دچار آسیب شده است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdch-xnzz23nvwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما