چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 104140
منبع : قم نیوز

پوشش ۴۵ درصد خانوار‌های قمی از فیبرنوری

قم نيوز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از جایگاه نخست قم در کشور با پوشش ۴۵ درصدی خانواده‌های قمی از فیبر نوری خبر داد.
پوشش ۴۵ درصد خانوار‌های قمی از فیبرنوری
پوشش ۴۵ درصد خانوار‌های قمی از فیبرنوری
به گزارش قم نیوز جواد غلام­‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت از دو طریق اف. تی. تی. ایکس و وی. دی. اس. ال امکان­پذیر است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: تعداد پورت­‌های اف. تی. تی. ایکس نصب شده ۱۵۵ هزار و ۹۹۶ و تعداد پورت­‌های وی. دی. اس. ال نصب شده نیز ۱۹۵ هزار و ۷۲ عدد است.

غلام پور گفت: از این میان حدود ۲ درصد از پورت­‌ها اف. تی. تی. ایکس و سه درصد هم پورت­‌های وی. دی. اس. ال دارای مشتری می‌باشد.

مدیرکل ارتباطات قم گفت: در سطح استان شرکت مخابرات ایران و گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل ارائه کنندگان خدمات دسترسی مبتنی بر فیبرنوری یا همان اف. تی. تی. ایکس هستند و یکی از اهداف موردنظر، پوشش ۸۰ درصدی خانوارهاست.

او در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در راستای توانمندسازی نیروی انسانی و ایجاد فرصت‌های اشتغال به عرضه‌کنندگان روی سکو‌های نرم‌افزاری برگزیده سازمان فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: فهرست افراد معرفی شده توسط سکوی نرم‌افزاری پس از ثبت‌نام متقاضیان در سامانه توان آفرین و تایید سازمان و تایید در کارگروه مشترک به صندوق کارآفرینی امید برای اعطا تسهیلات معرفی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸، زمینه توسعه و رونق کسب و کار‌های حوزه فن‌آوری اطلاعات استان و توسعه اشتغال متخصصان و دانش آموختگان این بخش و تامین نیاز خدمات فناوری اطلاعات سایر بخش‌های اقتصادی استان را فراهم می‌کند.

مدیرکل ارتباطات قم در خصوص شرایط اصلی این تسهیلات گفت: عرضه کننده باید حداقل یک سفارش منجر به خرید در سکوی نرم‌افزاری در یک سال گذشته داشته باشد و تأیید عرضه‌کنندگان توسط سکوی نرم افزاری بر اساس توافق‌نامه منعقده با سازمان فناوری اطلاعات باست.

او گفت: به هر عرضه کننده ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارائه می‌شود.

صاحبان سکو‌های نرم‌افزاری استان می‌توانند با مراجعه به زیرپورتال اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم به آدرس qom.ict.gov.ir از شرایط و نحوه ثبت نام جهت دریافت تسهیلات آگاه شوند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchkknzv23nvzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما