يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 104195

افزایش ۱۰۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی قم

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزایش ۱۰۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی در دوسال آینده را سبب رفع مشکل کمبود تخت در بیمارستان‌های استان دانست.
افزایش ۱۰۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی قم
افزایش ۱۰۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی قم
به گزارش قم نیوز مهدی مصری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، گفت: در حال حاضر کمتر از۲۵۰۰تخت بیمارستانی وجود دارد که در آینده به ۴۵۰۰تخت خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تجهیز بیمارستان‌های استان را به صورت بهینه و به روز ضروری خواند و گفت: بیمارستان شهید بهشتی به عنوان مهم‌ترین مرکز درمانی استان نیاز سریع به بازسازی وتجهیز دارد.

او در خصوص امکان تعطیلی زایشگاه ایزدی و بیمارستان حضرت معصومه(س) هم گفت: ساختمان این مراکز برای پنج دهه گذشته است که از نظر فنی امنیتی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن برنامه‌های جوان سازی جمعیت گفت: اگرچه غربالگری در دوران بارداری از چرخه بهداشت و درمان حذف نشده، اما منطقی واخلاقی شده است.

 مصری افزایش متخصصین سونوگرافی خانم، گسترش خدمات سرپایی، توسعه مرکز درمان سرطان استان و شبکه سازی خدمات بهداشتی و درمانی در دو شهرستان جدیدالاحداث را از اقدامات پیش روی دانست.

او با اشاره به شعار سلامت ما سلامت سیاره در هفته سلامت گفت: تغذیه سالم در حالی در دستور کار گرفته که غذای کمتر از ۲۵درصد از اروپاییان غذای غیر تراریخته می‌خورند واین عدد برای ایرانیان کمتر از یک درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مدیریت‌ حوادث و بلایای طبیعی، ارتقای سلامت خانواده پرجمعیت، مدیریت پسماند، تغذیه سالم از مزرعه تا خانه و کاهش و کنترل مصرف دخانیات رابرخی از عناوین روز‌های هفته سلامت خواند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchwknzm23nvzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما