پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 104271

بازار دچار رها شدگی نخواهد شد

قم نيوز : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:افزایش قیمت‌ها در چارچوب و سقف مشخصی خواهد بود و بازار دچار رها شدگی نخواهد شد.
بازار دچار رها شدگی نخواهد شد
بازار دچار رها شدگی نخواهد شد
به گزارش قم نیوز جلسه هم اندیشی وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی با طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در خصوص چگونگی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و آثار و پیامد‌های آن در جامعه بر گزار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه که در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با هدف روشنگری و معرفی ابعاد مختلف و آثار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بخش‌های مختلف جامعه برگزار شد، در خصوص ضرورت و علل حذف ارز ترجیحی و اختصاص مستقیم یارانه‌ها به مردم و ارائه کالابرگ الکترونیکی برای تامین اقلام اساسی به مردم در جمع طلاب و فضلا صحبت کرد.

 عبدالملکی گفت: بر اساس محاسبات انجام شده در دولت، تورم آزاد سازی قیمت اقلام اساسی در بخش‌های مختلف محاسبه شده است و پیش بینی‌ها بر اساس مدل‌های اقتصادی نشان می‌دهد تورم در بخش‌های مختلف بین ۲ تا ۵ درصد خواهد بود.

او می گوید: افزایش قیمت‌ها در چارچوب و سقف مشخصی خواهد بود و بازار دچار رها شدگی نخواهد شد و با افزایش نظارت‌ها قیمت‌ها کنترل خواهد شد.

عبدالملکی در خصوص زمان اجرای این طرح گفت: اجرای این طرح باید از سال‌های گذشته عملی می‌شد که در دولت قبل اجرایی نشد و با توجه به شرایط امروز جامعه و عرصه بین المللی ضرورت اجرای آن دو چندان شده است.

او در خصوص اهمیت اجرای طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی افزود: با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات اقلام اساسی علاوه بر دلال بازی و قاچاق ماهیانه ۳۸ هزار میلیاردتومان از جیب مردم می‌رود و به طور ماهانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای واردات نهاده‌های دامی خرج می‌شود.

ضرورت کنترل تورم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، آگاهی بخشی به مردم و پرهیز از شتاب زدگی در اجرایی شدن طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی در نظارت، نظارت جدی دقیق و صادقانه در اجرای طرح، تهیه پیوست رسانه‌ای برای اجرای طرح و کنترل فضای روانی جامعه، روشنگری در خصوص جاماندگان دریافت یارانه جدید، لزوم مدیریت نقدینگی وکنترل تورم وگرانی از مهمترین موضوعاتی بود که طلاب فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کردند.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccm0qss2bqxi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما