شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 104532

اجرای طرح امر به معروف مسئولان در قم

قم نيوز : دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه اجرای فریضه مهم امر به معروف باید در دستگاه‌ها به صورت جدی‌تر دنبال شود، گفت: امر به معروف مسئولان در قم دنبال می‌شود و اگر مسئولی تخلف کند مورد مطالبه‌گری قرار می گیرد.
اجرای طرح امر به معروف مسئولان در قم
اجرای طرح امر به معروف مسئولان در قم
به گزارش قم نیوز اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم پیش از ظهر امروز با آیت الله سید محمد سعیدی رئیس این ستاد و امام جمعه قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت دیدار کردند.

حجت الاسلام گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به برگزاری همایش دبیران استان‌های ستاد امر به معروف در مشهد مقدس گفت: در این همایش ارزیابی سال‌های گذشته ستاد امر به معروف استان ها انجام شد و قم رتبه ۲۴ در سال ۱۴۰۰ را به دست آورد و استان های کردستان، فارس، آذربایجان شرقی، مازندران و خراسان رضوی به ترتیب اول تا پنجم شدند.

وی با بیان اینکه استان‌هایی که حمایت استانداری، سپاه، شهرداری، فرهنگ و ارشاد و سایر نهادها را داشتند بهتر کار کرده اند، افزود: در این همایش برنامه های سراسری سال ۱۴۰۱ ستادهای استانی امر به معروف و نهی از منکر با محوریت موضوع عفاف و حجاب ابلاغ شد تا به صورت سراسری و هماهنگ کارها شروع شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه اولین جایی که باید عفاف و حجاب شروع شود نهادهای دولتی هستند، گفت: از این رو قرارگاه ۲۱ تیر در تهران تشکیل شد و در ابتدا تمام ادارات دولتی خود اظهاری می شوند و سپس بازرسی از ادارات صورت می گیرد و اگر تخلفی بود تذکر داده می شود و در مرحله بعد اگر باز هم آن تخلف دیده شد به وزارتخانه مربوطه گزارش داده می شود.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی به هیأت دولت دستور دادند که عفاف و حجاب در اولویت دستگاه های دولتی قرار گیرد، گفت: تا کنون در ۲۰ استان این قرارگاه تشکیل شده و در استان قم هم این قرار گاه با رویکرد تعامل حداکثری با نهادهای دولتی و نیروهای جهادی و مردمی به زودی تشکیل می شود.

گرجی با اشاره به اجرای طرح ناظر در سراسر کشور گفت: این طرح به این صورت است که معتمدین هر شهر در گوشی تلفن همراه خود یک نرم افزار را نصب می کنند و این افراد در هرجای کشور که ببینند خانمی در ماشین کشف حجاب کرده است شماره ماشین را ثبت می کنند و بلافاصله یک پیامک تذکر از طرف نیروی انتظامی به موبایل مالک ماشین فرستاده می شود و اگر این گزارش تکرار شد از مالک تعهد گرفته می شود و در مرتبه سوم ماشین توقیف می شود.

وی با بیان اینکه گروه هایی که از ستاد امر به معروف و نهی از منکر مجوز فعالیت گرفته اند باید فعال باشند و در بزنگاه ها و بحران های اجتماعی وارد عمل شوند، افزود: ما در استان طرح امر به معروف مسئولان را هم اجرا می کنیم و اگر مسئولی تخلف داشته باشد مورد مطالبه گری قرار می گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc10qsi2bqxp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما