پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 104673

برون سپاری خدمات ثبتی به دفاتر اسناد رسمی ظرفیت ارزشمندی است

قم نيوز : معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برون سپاری خدمات ثبتی به دفاتر اسناد رسمی ظرفیت بسیار خوبی است که سردفتران باید برای انجام هرچه بهتر آن کمک و مشارکت کنند.
برون سپاری خدمات ثبتی به دفاتر اسناد رسمی ظرفیت ارزشمندی است
برون سپاری خدمات ثبتی به دفاتر اسناد رسمی ظرفیت ارزشمندی است
به گزارش قم نیوز حسن بابایی چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی با جمعی از سردفتران اسناد رسمی و ازدواج و طلاق استان قم افزود: برای رفع مشکلات و نیازمندی دفاتر باید برنامه و راهبرد مشخص داشته و وضعیت موجود و تهدیدها و فرصت ها را به خوبی بشناسیم.

وی نبود ساختار منسجم را یکی از مشکلات اساسی دفاتر دانست و گفت: سردفتران نباید نسبت به پیش نویس قوانین، آیین نامه و نظام نامه‌ها انفعال داشته باشند، بلکه باید برای برطرف کردن مشکلات و چالش های پیش رو مشارکت و همکاری جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه اسناد رسمی در کشور، از تشکیل کمیته‌های متعدد تخصصی برای احصاء و برطرف کردن مشکلات خبر داد و گفت: تنظیم اسناد توسط مشاوران املاک و خودرو نباید انجام شده و به زودی در استان همدان به عنوان پایلوت، ثبت اسناد در اختیار دفاتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه با روند کنونی نقل و انتقال خودرو با برگ سبز، مسؤولیت حقوقی و کیفری نقل و انتقالات متولی مشخصی ندارد، گفت: این مسأله بار دیگر طرح و پیگیری خواهد شد تا از تشکیل پرونده‌های حقوقی و کیفری بسیار در مجامع قضایی جلوگیری شود.

بابایی با بیان اینکه افزایش تعرفه‌های دفاتر اسناد و ازدواج و طلاق در قالب اصلاحیه محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تورم و مشکلات اقتصادی درکشور، ما در این رابطه احساس مسؤولیت کرده و به دنبال رفع مشکلات معیشتی سردفتران هستیم.

وی در پایان با اشاره به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، وجود رقابت بازاری میان دفاتر را موجب فساد دانست و گفت: قرار نیست هر کسی مجوز تأسیس دفاتر را داشته باشد، از سوی دیگر مشکلات دفاتر ازدواج و طلاق نیز همچون نداشتن کانون و صندوق، باید با مشارکت خود آنها برطرف شود.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdciy5azpt1auq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما