قم نيوز : ساکنان بلوار نور شرقی منطقه نیروگاه قم به واسطه احداث تونل جمهوری با مشکلاتی از جمله نشست منازل مواجه شدند که موجب نگرانی آنان شده است.
نگرانی ساکنان از نشست احتمالی منازل در مسیر اجرای تونل جمهوری قم
نگرانی ساکنان از نشست احتمالی منازل در مسیر اجرای تونل جمهوری قم
به گزارش قم نیوز ساکنان بلوار نور شرقی منطقه نیروگاه به واسطه احداث تونل جمهوری که بخشی از بزرگراه جمهوری است و در منطقه ۲ و در داخل بافت شهری و به خصوص در میدان امام حسین (ع) واقع شده با مشکلاتی از قبیل نشست اندک و ترک خوردن دیواره ساختمان‌های اطراف این پروژه مواجه اند و همین امر موجب نگرانی آنان شده است.

این پروژه که حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا یادگار امام قرار دارد از آنجا که با معارضات تأسیساتی از جمله فاضلاب، فیبر نوری، شبکه گاز، آب شیرین، شبکه فشارقوی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف که داخل شبکه و معابر برخورد داشته؛ هم با کندی روبه رو بوده و هم اینکه ساکنان منطقه را با مشکلاتی مواجه کرده است.

با اجرای این پروژه ترافیک از میدان امام حسین (ع) و سواران تخلیه می‌شود که تلاش شده با احداث تونل بخش زیادی از واحدهای مسکونی و تجاری در مسیر حفظ شود، اما مدتی است ساکنان بلوار نور شرقی منطقه نیروگاه با مشکلی مواجه شدند که به گفته خودشان به واسطه احداث همین تونل جمهوری در اطراف میدان امام حسین (ع) پیش آمده است.

محمد رحمانی از اهالی این منطقه با اشاره به اینکه هنگام ساخت این تونل زه کشی صورت نگرفته است، گفت: شیب آن هم به سمت منازل است و بیش از یک ماه می‌باشد که آب از سمت باغچه‌ها به سمت منازل سرازیر شده است و مشکل دیگر نشست زمین بر اثر کوبش ماشین آلات برای احداث تونل است که بسیار مشهود می‌باشد و ضروری است سریعاً به آن رسیدگی شود.

علی جعفری دیگر ساکن این خیابان با تاکید بر اینکه در حال حاضر شدت آب نفوذی زیاد نیست، گفت: ولی این مشکل در صورت رفع نشدن می‌تواند در دو سه سال آینده باعث نشست زمین و تخریب منازل شود و همین امر باعث بروز نگرانی‌هایی در ساکنین این منطقه شده است.

راضیه احمدی شهروند دیگری است که از این وضعیت گلایه دارد و می‌گوید: آب به زیرزمین خانه‌ام نفوذ و دیوار را خراب کرده است و ادامه یافتن این موضوع قطعاً باعث ترک خوردگی نمای ساختمان‌ها و نشست خانه‌هایی است که مردم منطقه در آن زندگی می‌کنند.

کوبش ها به حداقل کاهش می‌یابد

مسعود بخشی مدیر کل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تونل خیابان جمهوری پروژه‌ای است که می‌بایست عملیات زیرسازی در آن اتفاق افتد، ابراز کرد: با توجه به اینکه بافت مسکونی است طی هماهنگی صورت گرفته با دستگاه نظارت و مشاور پروژه، مقرر شد کوبش ها به حداقل کاهش یابد که هم بتوانیم پروژه را اجرا کنیم هم مشکلات فنی برای ساختمان‌های منطقه پیش نیاید.

وی ادامه داد: در خصوص انتقادات صورت گرفته درباره ایزولاسیون این پروژه نیز باید گفت در ایزولاسیون صورت گرفته از به روز ترین متدهای عایق بندی استفاده شده و با این هدف انجام شده که منازل مسکونی در بحث‌های بارندگی و آبیاری فضای سبز دچار مشکل نشوند.

نگرانی ساکنان از نشست احتمالی منازل در مسیر اجرای تونل جمهوری قم

مدیر کل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه همشهریانی که دچار مشکل شدند باید به صورت موردی مشکلشان بررسی شود، گفت: دفتر نظارت و مشاوره در محل پروژه قرار دارد و جزئیات اجرای تونل زیر نظر این دستگاه نظارت و مجموعه ما در حال اجراست و خودمان نیز بر این مسائل حساس هستیم.

مشاور ما نشست منازل به دلیل اجرای پروژه را رد کردند

بخشی افزود: دستگاه مشاوره ما نشست منازل به دلیل اجرای پروژه را رد کردند و همچنین موردی نبوده است؛ ضمن اینکه برای ادامه کار برای اینکه ضربات و تکانه‌ها کمتر شود دستگاه مشاور پروژه طرحی ارائه کرده که کوبش ها کمتر شود و کار به شیوه دیگری ادامه یابد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نیز در گفتگویی، اظهار کرد: پروژه ادامه بلوار جمهوری اسلامی در منطقه دو یکی از پروژه‌های مهم شهرداری بوده و این بلوار نخستین بزرگراه درون‌شهری قم است.

عباس حلوایی زاده ادامه داد: طول پروژه تونل از قبل از میدان امام حسین (ع) حدود ۳۰۰ متر تا یادگار امام است و چیزی که برای مدیریت شهری اولویت داشت اینکه بوده که حداقل تغییرات را در بافت داشته باشیم.

وی از پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: در این پروژه جابه‌جایی فاضلاب و شبکه فشار ضعیف و قوی برق را داشتیم که انجام‌شده و در حال حاضر سازه اصلی تونل به پایان رسیده و عملیات زیرسازی و روسازی تونل امام حسین (ع) در حال اجراست.

حلوایی زاده با اشاره به اینکه تاکنون بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان در این بافت هزینه شده، خاطرنشان کرد: امید است در تابستان امسال شاهد بهره‌برداری از این پروژه عظیم خواهیم بود.

ساخت و ساز و توسعه شهری گرچه به نفع مردم است ولی رعایت اصول فنی در مدت زمان اجرای طرح‌ها نکته‌ای قابل تأمل تر است و به قول معروف علاج واقعه را قبل از وقوع آن باید کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdce7e8znjh87fi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما