دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : 104852
منبع : قم نیوز

سودآوری بیشتر بخش کشاورزی قم را با گسترش صنایع تبدیلی دنبال می‌کنیم

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:در زمینه تولید بسیاری از کالا‌های کشاورزی به‌ویژه محصولات دامی دارای جایگاه برتر در کشور هستیم که با ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی و فرآوری محصولات در داخل استان، سودآوری فعالیت‌های کشاورزی در قم را می توان افزایش دهیم.
سودآوری بیشتر بخش کشاورزی قم را با گسترش صنایع تبدیلی دنبال می‌کنیم
سودآوری بیشتر بخش کشاورزی قم را با گسترش صنایع تبدیلی دنبال می‌کنیم
به گزارش قم نیوز محمد رضا حاجی رضا گفت: این که محصولات کشاورزی و دامی در قم تولید شود، اما مراحل فرآوری آن‌ها در خارج از استان صورت گیرد و سود حاصل از این کار برای کشاورزی قم نباشد، روند صحیحی نیست و باید با ایجاد پر تعداد واحد‌های صنایع تبدیلی و غذایی در استان، این مساله به سرعت اصلاح شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در همین رابطه و برای افزایش ارزش افزوده انجام فعالیت‌های کشاورزی در استان از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی استقبال می‌کنیم تا سود حاصل از فرآوری محصولات خام کشاورزی برای خود استان باشد و زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد در این بخش فراهم شود.

او گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در قم که دارای موقعیت خاص جغرافیایی در مرکز کشور بوده و به عمده بازار‌های مصرف نزدیک است، گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به فعالیت در این بخش سودآور اقتصادی خواهد بود.

حاجی رضا با تاکید بر این که کشاورزی قم بسیار پویا و فعال بوده و در راستای تامین امنیت غذایی جایگاه مناسبی در سطح کشور دارد، گفت: قم در تولید محصولات دامی پیشگام است و علاوه بر تامین نیاز استان، حجم قابل توجهی از آن را برای مصرف به سایر استان‌های کشور ارسال می‌کند که در همین راستا می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی، ارزش‌افزوده خوبی را برای بخش کشاورزی استان به ارمغان آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به این که بخش کشاورزی قم وضعیت خوبی در موضوع تولید محصولات غذایی مورد نیاز مردم استان دارد، گفت: افتخار قم وجود کشاورزان باتجربه و نخبه است که با دانش خود توانسته‌اند با وجود سختی کار کشاورزی در این استان، در تولید بسیاری از محصولات سرآمد باشند.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchmknzi23nv6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما