سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 104873
منبع : قم نیوز

تمدن نوین اسلامی را با جهاد تبیین به همگان معرفی کنیم

قم نيوز : عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: در تفکر، اندیشه، رسانه، هنر، جامعه و اجتماع هر جا که عقب‌نشینی کرده و یا داشته‌های غنی خود را ارائه نکرده‌ایم، فضا را برای جولان دشمنان اسلام و نظام مهیا کرده‌ایم باید بر اساس جهاد تبیین نظریه تمدن نوین اسلامی را معرفی و برای همگان روشن کنیم.
تمدن نوین اسلامی را با جهاد تبیین به همگان معرفی کنیم
تمدن نوین اسلامی را با جهاد تبیین به همگان معرفی کنیم
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، دوشنبه شب در آیین بزرگداشت مرحوم سیدهادی خسروشاهی در سالن جلسه‌های آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه طی سخنانی اظهار داشت: آنچه امروز وظیفه همگان است، تبیین تمدن جایگزین و جزئیات تمدن نوین اسلامی برای جامعه جهانی است.

وی افزود: باید بدانیم در عرصه اقتصاد چه برنامه‌ای در نظریه تمدن نوین اسلامی و یا در بحث فرهنگی که سال‌هاست در این عرصه عقب‌نشینی شده، چه جزئیاتی ارائه شده‌است.

اراکی تصریح کرد: هر جا که ورود نکرده‌ایم، دشمن نفوذ کرده، در تفکر، اندیشه، رسانه، هنر، جامعه و اجتماع هر جا که عقب‌نشینی کرده و یا داشته‌های غنی خود را ارائه نکرده‌ایم، فضا را برای جولان دشمنان اسلام و نظام مهیا ساخته‌ایم و امروز لازم است که بر اساس جهاد تبیین نظریه تمدن نوین اسلامی را معرفی و برای همگان روشن سازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت سید هادی خسروشاهی اشاره کرد و گفت: مرحوم خسروشاهی یکی از عناصر اثرگذار در جهان اسلام و مسیحیت بود که با ارتباطات گسترده‌ای که داشت، نقش بسزایی در نزدیکی ادیان و مذاهب با اسلام و تشیع ایفا کرد.

اراکی خاطرنشان کرد: در هر نقطه‌ای از عالم اسلام حضور پیدا می‌کردیم، سراغی از مرحوم خسروشاهی می‌گرفتند و این اتفاق در میان کشورهای غربی نیز مشهود بود.

وی در ادامه به احیای آثار مرحوم خسروشاهی اشاره کرد و گفت: احیای آثار و تنظیم موضوعی دستاوردهای علمی ایشان بسیار حائز اهمیت است، باید به گونه‌ای اقدام شود که مورد استفاده اهل تحقیق قرار بگیرد.

وی بیان داشت: عرضه درست آثار یکی دیگر از اقدام‌های مهم است که باید به آن اهتمام جدی شود، چرا که پیش از این آثار علما بعضا به بدترین شکل ممکن عرضه شده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: آسان سازی آثار از نکته‌های مهم دیگر است که شاگردان ایشان باید به آن توجه داشته باشند که یک اثر علمی بر اساس تعداد نیازهای اهل تحقیق ارائه شده و به دستیابی موضوع‌ها تسهیل‌گری صورت گرفته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هادی خسروشاهی از چهره‌های برجسته حوزه علمیه قم و از پیشگامان تقریب بین مذاهب اسلامی هشتم اسفندماه ۹۸ به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت و پیکرش در آرامستان بهشت معصومه قم به خاک سپرده شد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdca0yn6e49nwa1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما