دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : 1049
شهردار قم خبر داد:

توسعه شبکه‌های آبیاری پرفشار در شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: توسعه شبکه‌های آبیاری پر فشار و بارانی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری قم با توجه به بحران‌های آبی موجود است.
توسعه شبکه‌های آبیاری پرفشار در شهر قم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در دیدار مدیر‌عامل سازمان آب و فاضلاب استان قم اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره عنایت ویژه و خاصی به شهر کریمه اهل بیت (س) داشته و دارند که امیدواریم همزمان با سالروز سفر معظم‌له به استان قم،‌ دستاورد های این سفر معنوی، عمران و آبادانی بیشتر شهر قم باشد تا شهری در شان کریمه اهل بیت ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: بی‌تردید حضور پر مهر و عطوفت ایشان در جمع مردم ولایت مدار قم سر آغاز حرکتی نو و رویشی دوباره در عمران و آبادانی در استان بود.

دلبری در ادامه بر ضرورت تغییر شبکه آبیاری فضای سبز شهر قم تاکید و تصریح کرد: شهر قم به دلیل قرار گرفتن در منطقه کویری دارای آب و هوایی گرم و خشک است و به دلیل کمبود بارندگی، دارای مشکلات فراوانی است بنابر این در این زمینه باید مدل آبیاری فضای سبز شهری تغییر کند.

شهردار قم افزود: مصرف درست و داشتن الگوی صحیح برای مصرف یکی از مهم‌ترین عوامل برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و منابع به شمار می‌رود.

وی با اشاره به بحران‌ آب در کشور و استان تصریح کرد: توسعه شبکه‌های آبیاری پر فشار و بارانی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری قم با توجه به بحران‌های آبی موجود است.

دلبری خاطرنشان کرد: افزایش راندمان آبیاری‌ و کاهش نیروی انسانی از مزیت‌های استفاده از شبکه‌های آبیاری پرفشار و بارانی است.

عبدالحمید توکلی‌بینا، مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان قم بر ضرورت تفکیک شبکه آب شرب از فضای سبز تاکید کرد و گفت: فرهنگ استفاده از آب شرب شهر قم که از فرسنگ‌ها راه دور تهیه و به‌دست مردم می‌رسد باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه پس از بهره‌برداری از پروژه عظیم انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم نیاز به صرفه‌جویی در مصرف آب بیش از پیش احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: افزایش حجم مصرف آب در استان، اختلاط آب چاه‌های سطح شهر با آب شیرین دز و در نتیجه کاهش کیفیت آب را به دنبال دارد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.jdyiw6dx1giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما