چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : 105031

رقابت ۲۲ هزار و ۸۸ قمی در آزمون سراسری سال جاری

قم نيوز : نماینده سازمان سنجش در قم گفت: ۲۲ هزار و ۸۸ داوطلب استان قم در آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها شرکت می کنند.
رقابت ۲۲ هزار و ۸۸ قمی در آزمون سراسری سال جاری
رقابت ۲۲ هزار و ۸۸ قمی در آزمون سراسری سال جاری
به گزارش قم نیوز عباس حبیب زاده صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۲ هزار و ۸۸ داوطلب از استان قم در آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها ثبت نام کردند، اظهار کرد: از این تعداد بالغ بر ۶۱ درصد شرکت کنندگان خانم و ۳۹ درصد آقا هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد داوطلبین آزمون سراسری در قم مربوط به رشته علوم تجربی است، گفت: رشته علوم تجربی با ۸ هزار ۷۰۱، گروه علوم انسانی با ۶ هزار و ۴۴۱ نفر، گروه زبان ۲ هزار و ۶۲۷ نفر، گروه ریاضی ۲ هزار و ۳۵۹ نفر و هنر یکهزار و ۹۵۸ نفر به ترتیب بیشترین تا کمترین شرکت کننده را در آزمون سراسری امسال دارند.

نماینده سازمان سنجش در استان قم به نحوه برگزاری آزمون اشاره کرد و گفت: آزمون سراسری گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز نهم تیرماه و آزمون گروه علوم تجربی نیز دهم تیرماه در آموزش و پرورش استان و دانشگاه مفید برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه قم همزمان با آموزش و پرورش و دانشگاه مفید در روزهای نهم و دهم تیرماه میزبان داوطلبین آزمون گروه‌های فنی و ریاضی و علوم انسانی است، افزود: آزمون سراسری امسال صبح روز چهارشنبه ۸ تیرماه در گروه هنر در دانشگاه قم آغاز و با رقابت داوطلبان گروه زبان‌های خارجی در روز شنبه دوازدهم تیر در دانشگاه قم به پایان خواهد رسید.

حبیب زاده خاطرنشان کرد: آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchxmnzz23nvvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما