پنجشنبه ۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 105038
منبع : قم نیوز

هوشمند شدن صدور گواهی در پزشکی قانونی قم

قم نيوز : معاون پزشکی قانونی قم از الکترونیکی شدن فرآیند صدور گواهی پزشکی قانونی در استان خبر داد.
هوشمند شدن صدور گواهی در پزشکی قانونی قم
هوشمند شدن صدور گواهی در پزشکی قانونی قم
به گزارش قم نیوز شیث امینی گفت: مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی باید از طریق مقام قضایی یا ضابط قضایی به پزشکی قانونی معرفی شوند و این روند در بستر سامانه الکترونیک امکان پذیر است و مراجعان با حضور در پزشکی قانونی و اعلام شماره ملی یا شماره نامه ارسال شده می‌توانند روند صدور گواهی را پیگیری کنند.

او می گوید:سازمان پزشکی قانونی کشور دارای یک نرم افزار واحد برای ثبت مراجعات و پاسخ گویی است که هر گونه سوابق مراجعه فرد به این سازمان را در اقصی نقاط کشور رصد و اعلام می‌کند.

به گفته معاون پزشکی قانونی استان قم فرآیند احراز هویت افراد هم با اتصال نرم افزار سازمان به درگاه اینترنتی ثبت احوال کشور انجام شده و نیازی به ارائه کارت شناسایی از سوی اشخاص نیست.

 امینی گفت: پس از انجام معاینات و بررسی‌های لازم گواهی شخص صادر شده و از طریق سیستم مکاتباتی الکترونیکی به مرجع درخواست کننده ارسال می‌گردد.

او از مهمترین مزایای این روش را جلوگیری از جعل گواهی و افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها عنوان کرد و گفت: قرار است در گام‌های بعدی و با توسعه سامانه الکترونیک پزشکی قانونی از قابلیت‌های دیگر آن نظیر ارسال پیامک برای مراجعه کنندگان و اتصال آن به سامانه مکانیزه قوه قضاییه هم رونمایی شود.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcexn8zvjh877i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما