چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : 105156
منبع : قم نیوز

کلاهبرداری با انتشار آگهی فروش خودرو در قم

قم نيوز : رئیس پلیس آگاهی استان قم از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی کذب در سایت دیوار، از شهروندان به بهانه فروش خودرو کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کلاهبرداری با انتشار آگهی فروش خودرو در قم
کلاهبرداری با انتشار آگهی فروش خودرو در قم
به گزارش قم نیوز میکائیل قهرمانپور رئیس پلیس آگاهی استان قم اظهار کرد: فردی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ یک میلیارد ریال از طریق سایت دیوار شد. بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش خودرو را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ یک میلیارد ریال به عنوان بیعانه به شماره‌ حساب اعلامی که در آگهی درج ‌شده بود واریز و پس از پرداخت کسی جوابگوی وی نبوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

قهرمانپور به شهروندان توصیه کرد: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد. بنابراین شهروندان تحت هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنند. همچنین خریدوفروش‌ها را به‌صورت حضوری انجام داده و قبل از خرید، کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: شهروندان در صورتی که بدین روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می توانند با سامانه 110 مرکز فوریت های پلیسی استان و یا با شماره تلفن 02521825561 پلیس آگاهی تماس گرفته تا همکاران در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfttdyvw6dxya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما