قم نيوز : معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم از تدارک غرفه کودک و نوجوان برای اولین بار در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خبر داد.
راه اندازی موکب کودک و نوجوان در مسیر راهپیمایی اربعین
راه اندازی موکب کودک و نوجوان در مسیر راهپیمایی اربعین
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام یعقوب کریمی معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم گفت: موکب کودک و نوجوان به نام «موکب بیت الرقیه» خدمات ویژه کودک و نوجوان به همت ستاد استان قم برای اولین بار در سطح کشور درعمود ۲۹۹ و ۱۲۲۲ میزبان کودکان بوده و با ۴ زبان عربی، فارسی انگلیسی و اردو خدمات ارائه می کند.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم گفت:با توجه به دو سال محدودیت های کرونایی  امسال با همکاری حوزه علمیه برادران و خواهران بیش از ۳۰۰ طلبه مبلغ و مبلغه بومی هر استان و شهر در ۱۰۶ موکب مسیر نجف تا کربلا و بین راه از قم تا مهران برای پاسخگویی به سوالات ساماندهی شده اند.

به گفته وی  فعالیت های معاون فرهنگی ستاد در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، ترویجی و اطلاع رسانی است که تاکنون موفق به انجام معرفی پرتال اطلاع رسانی ستاد مرکزی با استفاده از به روزترین روش‌های اطلاع‌رسانی، تهیه و انتشار اخبار، فیلم، عکس، گزارشات، پاسخ به شبهات، بخشنامه‌ها، زیارت مجازی و پرداخت کمک‌های مردمی شده است.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم افزود:برگزاری همایش‌ها، نشست‌های فرهنگی، نمایشگاه توانمندی‌های ستاد و تقدیر از فعالان ستاد بازسازی در ۱۵سال گذشته با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و همکاری نهادهای فرهنگی، همچنین برگزاری همایش رابطین فرهنگی در ساختمان بعثه مقام معظم رهبری به میزبانی کمیته فرهنگی اربعین از جمله آن است.

وی به صدور اولین مجوز کوکب «هنر و رسانه» با محوریت نیروهای ارزشی را از دیگر اقدامات این معاونت عنوان کرد و گفت: تبلیغات محیطی با همکاری اتوبوسرانی و نصب پوسترهای اطلاع رسانی، نحوه مشارکت آسان در ساخت و ساز عتبات عالیات، همچنین طراحی پوسترهای مختلف، مشارکت و پشتیبانی از موکب های اربعین، همچنین برگزاری جلسات متعدد با مسئولین و رابطین فرهنگی استان به منظور هماهنگی و هم افزایی بیشتر از جمله دیگر اقدامات این معاونت است.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم به فعالیت های حوزه آموزش پرداخت و گفت: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی برای مدیران و خادمین موکب‌های اربعین که از آن جمله می توان به؛ تشکیل دوره آموزش مکالمه عربی در ۲ مرحله در سال های ۹۷ و ۹۸، اعزام بیش از ۲۵۰ روحانی به مواکب استان قم در سال ۹۸، برگزاری مراسم دعا، توسل و نوحه خوانی، بیان احکام و معارف اسلامی به زبان‌های فارسی، ترکی، عربی، انگلیسی و اردو اشاره کرد.

حجت الاسلام کریمی گفت: تبلیغ چهره به چهره و حضور پررنگ خواهران مبلغه و حضور موفق مبلغین در اکثر موکب ها و دعوت از روحانیون خِبره در اجرای برنامه‌ها تبلیغی – ترویجی از دیگر برنامه های این معاونت می باشد.

او  تدوین شیوه‌های تبلیغ در اربعین و تدوین آشنایی با آداب و رسوم مردم عراق را مورد توجه قرار داد و  گفت: در همین راستا تالیف «اصول موکب داری در اربعین» از جمله دیگر تالیفات این معاونت است.

معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: این معاونت بر اساس اهداف تعیین شده در زمینه های مختلف، اقدامات متعددی را پیش بینی کرده است که هر کدام به نحوی چشمگیر در زمینه اطلاع رسانی و حفظ اقدامات ارزشمند خادمان اهل بیت(ع) نقش بسزایی ایفا نموده است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdce7n8zojh87wi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما