سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 105230
منبع : قم نیوز

ایجاد ۲۰ بوستان جدید شهری در قم در سال گذشته

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از ایجاد ۲۰ بوستان جدیدشهری از جمله خضر، ارکیده، دوچرخه، تبسم، طراوت، ترافیک و ستایش در سال گذشته خبر داد.
ایجاد ۲۰ بوستان جدید شهری در قم در سال گذشته
ایجاد ۲۰ بوستان جدید شهری در قم در سال گذشته
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان گفت: سال گذشته ۲۰ بوستان جدید احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که بوستان‌های خضر، ارکیده، دوچرخه، تبسم، طراوت، ترافیک و ستایش ازجمله این بوستان‌های جدید است.

او با تأکید بر ادامه سیاست شهرداری قم در افزایش سرانه‌های فضای سبز شهری گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ سرانه فضای سبز شهری قم به بیش از ۲۸۱ هزار مترمربع رسیده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم می گوید: ۳۷۷ هزار و ۴۰۰ مترمربع میزان فضای سبز جنگلی قم در سال ۱۴۰۰ با گونه‌های مقاوم و مثمر است و هم‌اکنون شاهد باغات میوه در اطراف و حریم شهری هستیم.

به گفته او شهر قم در مقایسه با مراکز استان‌ها و کلان‌شهر‌های کشور با رسیدن به سرانه بیش از ۲۰ مترمربع به ازای هر شهروند، بعد از اصفهان و شیراز سومین شهر سبز کشور است.

جوادیان گفت: استانداردسازی و ایمن‌سازی بوستان‌ها و محل بازی کودکان به همراه اصلاح روشنایی در حال انجام است و هم‌اکنون ۱۴ نیروگاه خورشیدی شهرداری قم بیش از ۲۸۰ کیلووات برق در ساعت تولید می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در حال ۵۴ سری کامل آبگرمکن‌های خورشیدی در بوستان‌ها و فضا‌های سبز قم نصب‌شده است که این مسئله سبب صرفه‌جویی ۳۴ هزار دلاری در تأمین انرژی شده است.

به گفته  او ۲۷ چاه مورد استفاده شهرداری قم به‌صورت کامل به سیستم‌های هوشمند و مانیتوری مجهز شده که این مسئله مانع از برخی از سوءاستفاده‌های گذشته شده است.

جوادیان گفت: هم‌اکنون بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار گل و گلدان و با ۸۶ گونه مختلف گیاهی با قیمت تمام‌شده یک‌ششم بازار آزاد در مرکز تخصصی تولید این گیاهان در سازمان پارک‌ها و فضای سبز به‌صورت سالانه تولید و کاشت می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: با فروکش کردن بیماری کرونا، تعداد قابل‌توجهی از نیرو‌های فضای سبز به همراه زنان خانه‌دار و عموم شهروندان آموزش‌های ویژه توسعه و نگهداری فضای سبز شهری و خانگی را گذرانده‌اند.

به گفته او: بودجه این سازمان در سال گذشته در مجموع به میزان ۱۳۶ میلیارد تومان با درصد تحقق ۹۱ درصدی نهایی شده است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcipwazut1aur2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما