چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب : 105263
استاندار قم تاکید کرد؛

ضرورت مدیریت ۳۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار فعال در قم

قم نيوز : استاندار قم گفت: مدیریت گرد و غبار در قم موضوع اساسی و مهم است و متأسفانه امروز ۳۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار فعال در استان داریم که می‌بایست مدیریت شود.
ضرورت مدیریت ۳۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار فعال در قم
ضرورت مدیریت ۳۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار فعال در قم
به گزارش قم نیوز سید محمد تقی شاهچراغی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: در سفر استانی رئیس جمهور به قم به موضوعات محیط زیستی کمتر پرداخته شد که دستگاه‌های مسئول در این حوزه از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و هواشناسی می‌بایست پیشنهادهای کارشناسی خود را در راستای حل معضل گرد و غبار در استان قم تدوین تا به عنوان متمم سفر به نهاد ریاست جمهوری ارائه شود.

وی عنوان داشت: مدیریت گرد و غبار موضوع اساسی و مهم است و متأسفانه امروز ۳۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار فعال در استان قم داریم که می‌بایست مدیریت شوند.

وی همچنین با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان قم بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و نیز تکمیل واکسیناسیون عموم مردم به خصوص دانش آموزان تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم نیز در این جلسه اظهار داشت: معضل گرد و غبار استان قم هم اکنون ناشی از کانون‌های داخلی از سمت دشت مسیله است.

سیدرضا موسوی مشکینی با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار کانون فعال گرد و غبار در استان قم داریم افزود: این کانون‌های گرد و غبار مستعد، سالانه ۱۲ هزار تن گرد و غبار تولید می‌کنند و موجب بروز آلودگی هوای استان قم می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcepn8zxjh87wi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما