يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 105300
منبع : قم نیوز

کاهش شوری آب قم در گروی صرفه جویی

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آبفای قم گفت: هرچه در مصرف آب صرفه‌جویی شود، همان قدر برداشت از چاه‌ها کمتر شده و شوری آب کاهش می یابد.
کاهش شوری آب قم در گروی صرفه جویی
کاهش شوری آب قم در گروی صرفه جویی
به گزارش قم نیوز حسن بختیاری کاهش بارندگی‌ها را یکی از علل تنش آبی استان قم دانست و گفت: ورودی سدکوچری 50 درصد کاهش داشته و این ما را با محدودیت آبی مواجه کرده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم می گوید: کاهش سهم قم از سدکوچری و رشد مصرف آب به دلیل افزایش دمای هوا، دلیل استفاده از منابع زیرزمینی برای تأمین بخشی از آب شهر است و این عامل افزایش شوری آب شهری را به دنبال داشته است.
 
به گفته او شوری آب چاه‌ها باعث شده در چند ماه گذشته شاهد افزایش شوری آب در شهر باشیم اما اعلام می‌کنیم که آب شبکه استانی از نظر بهداشتی و سلامتی دارای استانداردهای لازم است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: برای افزایش کمی و کیفی آب در تابستان، نیازمند افزایش برداشت از سدکوچری هستیم و هرچه در مصرف آب صرفه‌جویی شود، همان قدر برداشت از چاه‌ها کمتر شده و شوری آب استان نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
 
او با تاکید بر لزوم اجرایی شدن فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب بین مردم گفت: ۲.۵ درصد در بهار ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مصرف آب در شهر مقدس قم افزایش پیدا کرده و این هشداری برای همشهریان است تا در مصرف آب بیشتر صرفه‌جویی کنند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم می گوید: در حال حاضر با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف توسط هر خانوار، می‌توانیم از پیک مصرف تابستان امسال عبور کنیم و این کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب، در سبد مصرف خانوار مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcgzn9qzak9zw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما