جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : 105379
منبع : قم نیوز

ضرورت خود مراقبتی در حجاج و خانواده‌ هایشان

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: خود مراقبتی فردی حجاج و خانواده‌هایشان برای پیشگیری از کرونا ضروری است.
ضرورت خود مراقبتی در حجاج و خانواده‌ هایشان
ضرورت خود مراقبتی در حجاج و خانواده‌ هایشان
به گزارش قم نیوز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بازگشت حجاج از بیت الله الحرام و افزایش موارد بیماری کرونا در کشورمان را مورد توجه قرار داد و گفت: رعایت خود مراقبتی فردی و شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی حجاج و خانواده و اطرافیان آن‌ها ضروری است.
 
دکتر سیامک محبی می گوید: متاسفانه با ورود به پیک جدید کرونا در صورت جدی نگرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی با شیوع بیشتر بیماری به ویژه در حجاج و خانواده‌های آن‌ها روبرو خواهیم شد.
 
او گفت : حجاج در صورت داشتن هرگونه علائم بیماری تنفسی، ضمن رعایت اصول بهداشت فردی، حفظ فاصله از دیگران، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات نسبت به درمان به موقع بیماری اقدام کنند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: خانواده و اطرافیان حجاج نیز در صورت داشتن علائم مشکوک به کرونا، از دید و بازدید و حضور در میهمانی و مراسم برپا شده خودداری و دیدار با حجاج را به بعد از بهبودی موکول کنند.
 
 محبی با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنترل و کاهش شدت بیماری در موج جدید کرونا از همشهریان خواست در صورتی که ۶ ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن کرونا آن‌ها گذشته است با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت نسبت به تزریق نوبت یادآور اقدام کنند.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdccmpqso2bqx18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما