سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : 105451

اختصاص سهمیه برنج و شکر در ماه محرم برای هیات‌های مذهبی قم

قم نيوز : در آستانه فرارسیدن ماه محرم و صفر، سهمیه قابل توجهی از دو محصول برنج و شکر که در این ایام مصرف زیادی دارد برای هیات‌های مذهبی قم درنظر گرفته شده‌است.
اختصاص سهمیه برنج و شکر در ماه محرم برای هیات‌های مذهبی قم
اختصاص سهمیه برنج و شکر در ماه محرم برای هیات‌های مذهبی قم
به گزارش قم نیوز در همین رابطه رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: این سازمان در ایام عزای سیدالشهدا(ع)‌ در ماه‌های محرم و صفر تعامل خوبی با هیات‌های مذهبی استان به منظور تامین اقلام غذایی مورد نیاز ایشان خواهد داشت.
 
محمد رضا حاجی رضا بیان داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قم سهمیه مواد غذایی مصرفی هیات‌های مذهبی استان پیگیری می‌شود و در این زمینه شاهد همکاری همه بخش‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های این ایام هستیم.
 
وی در همین رابطه تاکید کرد: اقلامی مانند برنج و شکر به هیات‌هایی که مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی داشته باشند عرضه می‌شود.
 
وی با اشاره به نحوه توزیع این اقلام بین هیات‌های مذهبی، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌منظور توزیع مناسب و بهینه مقرر شده‌است، توزیع اقلام از طریق شورای هیات مذهبی استان قم و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی صورت بگیرد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.
 
یک‌هزار و ۳۳۸ تُن سهمیه برنج و شکر برای ماه محرم در قم اختصاص یافت
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم نیز در این خصوص به ایرنا گفت: یک‌هزار و ۳۳۸ تُن سهمیه برنج خارجی و شکر به‌منظور استفاده در نذورات ماه‌های محرم و صفر هیات‌های مذهبی و مجالس به استان قم اختصاص یافت.
 
سعید محمدی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته ۸۳۶ تن سهمیه برنج خارجی و ۵۰۲ تُن سهمیه شکر برای نذورات ماه‌های محرم و صفر هیات‌های مذهبی و مجالس استان تامین شد.
 
وی ادامه داد: درصورت نیاز استان به سهمیه بیشتر برنج خارجی و شکر در این ایام، اقدام‌های لازم برای تامین آن از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم انجام می‌شود و در این ارتباط کمبودی وجود نخواهد داشت.
 
وی با اشاره به اینکه این محصولات با قیمت مصوب در اختیار بانیان خیر قرارخواهد گرفت، افزود: اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی قم وظیفه تامین سهمیه‌های یاد شده را برعهده دارد و توزیع آن توسط سایر نهادهای متولی صورت می‌گیرد.
 
محمدی گفت: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاپایان خردادماه، به‌منظور تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم قم، هشت‌هزار و ۳۳۷‌ تُن برنج خارجی و شکر برای این استان تخصیص یافته‌است.
 
وی بیان داشت: میزان تخصیص برنج و شکر برای استان درسه‌ماه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال‌قبل، بیش از ۱۳۹ درصد رشد داشته‌ که رقم قابل توجهی است.
 
وی تاکید کرد: روند تامین و توزیع کالاهای اساسی در قم برای کمک به تنظیم بازار استان و آرامش مردم درماه‌های آینده نیز با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و ما در این رابطه از همه ظرفیت‌ها برای پاسخ‌گویی به نیازهای مردم قم استفاده خواهیم کرد.
 
هیات‌های عزاداری محرم در هزار مسجد و حسینیه قم برپا می‌شود
 
در همین رابطه مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به وجود هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی دارای مجوز در این استان گفت: در ایام ماه محرم حداقل در هزار مسجد و حسینیه قم، برپایی مجالس و هیات‌های عزاداری را خواهیم داشت.
 
حجت‌الاسلام مرتضی شعبان زاده افزود: در این استان ۷۰۰ مسجد فعال وجود دارد که ۵۶۷ مسجد در شهر قم و بقیه نیز در شهرستان‌ها است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه در محرم امسال ۳۰۰ هیات مهاجران برنامه دارند گفت: ۲۷۰ هیات از مهاجران افغان و ۳۰ هیات نیز از مهاجران پاکستانی هستند.
 
وی با ذکر این نکته که برنامه‌های ماه محرم در قالب سه نوع مختلف تبلیغ، اعم از حقیقی، محیطی و مجازی انجام می‌شود گفت: ۲۰ درصد مردم جامعه از طریق تبلیغ محیطی فرهنگ پذیر می‌شوند، از این رو قراردادی با شهرداری قم منعقد شده که بر اساس آن، یک هزار سازه آویز، ۱۵۰ سازه تبلیغاتی و ۲ تلویزیون شهری شهرداری فعال می‌شود.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcdkk0ffyt0zo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما