پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 105488
منبع : قم نیوز

میزان ذخایر خونی قم در وضعیت قرمز قرار گرفت

قم نيوز : استان قم از نظر میزان ذخایر خونی در جمع هفت استان کشور با وضعیت قرمز قرار گرفت.
میزان ذخایر خونی قم در وضعیت قرمز قرار گرفت
میزان ذخایر خونی قم در وضعیت قرمز قرار گرفت
به گزارش قم نیوز دکتر مرتضی نوریان، مدیر کل انتقال خون استان قم در خصوص کمبود‌های پیش آمده در ذخایر خونی استان گفت: با این که اهدای خون در تیرماه به دلیل گرمای هوا و شیوع مجدد کرونا کاهش یافته است، ولی این موضوع باعث این نشده که نتوانیم پاسخگوی مراکز درمانی استان باشیم.

او با اشاره به اینکه کمبود ذخایر خونی استان به دلیل کاهش اهدا کنندگان خون است، افزود: اگر این کاهش اهدای خون ادامه داشته باشد قطعا به مرحله‌ای کمبود در ذخایر خونی در استان مواجه خواهیم شد.

نوریان نیاز‌های سالانه مراکز درمانی استان به فرآورده‌های خونی را ۵۵ تا ۵۶ هزار واحد خونی عنوان کرد و گفت: در استان سالانه ۳۸ هزار نفر اهدای خون انجام می‌دهند و امسال تخمین می‌زنیم که نیاز استان به اهدای خون ۴۲ هزار نفر است تا نیاز‌های درمانی استان مرتفع شود.

مدیرکل انتقال خون قم می گوید:در حال حاضر ذخایر خونی استان پاسخگوی نیاز‌های درمانی استان است و برای پیشگیری از کمبود فرآورده خونی نیازمند حضور مستمر اهدا کنندگان هستیم.

او با اشاره به اجرای طرح نذر خون از تاسوعای حسینی تا اربعین حسینی افزود: از کسانی که در زمینه اهدای خون نذری دارند دعوت می‌کنیم که در این روز‌ها نذر خود را ادا کنند تا در زمینه مصرف بهینه خون هم موفق‌تر عمل کنیم.

نوریان با بیان این که استان قم از نظر میزان ذخیره خونی در جمع هفت استان کشور با شرایط قرمز قرار دارد از بانوان و آقایان در سنین ۱۸ تا ۶۵ خواست برای اهدای خون  به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

او عنوان کرد:بیماران تالاسمی، مادران باردار که عمل سزارین انجام می‌دهند، نوزادان نارس، مصدومان حوادث، سوانح، سوختگی و در کل همه عمل‌های جراحی نیاز به ذخیره خون دارند و به همین دلیل از همه اهدا کنندگان می‌خواهیم که در طول سال اهدای مستمر داشته باشند تا با کمبود و مشکلی در زمینه ذحایر مواجه نشویم.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdjk0fjyt0zo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما