يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 105552
منبع : قم نیوز

نخستین پیاده‌ رو پیوسته در قم اجرا می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای نخستین پیاده‌ رو پیوسته در خیابان شهدا خبر داد.
نخستین پیاده‌ رو پیوسته در قم اجرا می‌شود
نخستین پیاده‌ رو پیوسته در قم اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز حسین شعبان‌زاده با اشاره به اجرای پیاده‌رو پیوسته در آینده نزدیک در شهر قم هدف از اجرای این طرح را احترام به عابران پیاده، افزایش ایمنی تردد و احیای سرزندگی شهری عنوان کرد و گفت: بر اساس سیاست‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، شهروندمداری و توجه به توسعه پایدار شهری به‌عنوان اهداف اجرای طرح‌های ترافیکی مورد توجه بوده و طرح‌های مختلفی در این خصوص در دستور اجرا قرار گرفته است.

به گفته او در این راستا می‌توان به اجرای گذر عابر پیاده همسطح در بلوار شهید عابدی و بلوار شهدای ۱۵ خرداد، ایجاد و محصورسازی پارکینگ‌های موتورسیکلت حاشیه معابر، کاهش سرعت در معابر شهری و همچنین اجرای تقاطع‌های چراغ‌دار هوشمند اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در همین راستا اجرای پیاده‌رو‌های پیوسته برای نخستین بار در قم در خیابان شهدا (صفائیه) کوچه شهید بیگدلی اجرا خواهد شد.

اودر بیان اهداف این طرح گفت: اجرای پیاده‌رو پیوسته ضمن توجه به مسائل ترافیکی و ایجاد معبر ایمن جهت تردد عابران پیاده، به مسائل اجتماعی و فرهنگی، رشد اقتصاد شهری، حفظ ساختار و هویت شهری و ادراک محیط شهری توجه داشته و از ایجاد اخلال در تردد خودرو‌های سواری جلوگیری خواهد کرد.

شعبان‌زاده منظور از ادراک محیط شهری را بهره‌گیری از ارزش‌های بصری، فرهنگی و اجتماعی دانست که معمولاً در معابر به‌واسطه حرکت خودرو‌ها مخدوش شده و چهره واقعی شهر پشت چهره ماشینی آن پنهان می‌شود.

او می گوید: با گسترش پیاده‌رو‌های پیوسته مشکل انفصال پیاده‌رو‌ها مرتفع و ارتباط بین آن‌ها به‌صورت پیوسته برقرار خواهد شد و این کریدور در مسیر‌هایی اجرا خواهد شد که فاقد پیاده‌رو‌های مناسب است.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfttdy0w6dxta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما