دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : 105581
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم:

۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قم جذب می‌شود

قم نيوز : سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از پیگیری جذب کامل تسهیلات رونق تولید سهمیه استان در سال گذشته به میزان حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال خبر داد.
۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قم جذب می‌شود
۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قم جذب می‌شود
به گزارش قم نیوز عباس شیرمحمدی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات عملکردی دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری در سه ماه نخست سال جاری اظهار داشت: در راستای اتخاذ تدابیر لازم به‌منظور حفظ و صیانت از بنگاه‌های اقتصادی، پیگیری جذب کامل تسهیلات رونق تولید سهمیه استان در سال گذشته به میزان حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال انجام‌شده است.

وی افزود: تسهیلات و بخشودگی در زمینه مالیات بر عملکرد و ارزش‌افزوده بنگاه‌های تولیدی و همچنین تقسیط بدهی‌های واحدهای تولیدی در راستای حمایت از تولید در تأمین اجتماعی و بانک‌ها از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم یادآور شد: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی، پیگیری‌های لازم جهت جذب و نظارت بر طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی از طریق برگزاری جلسات و مذاکرات با سرمایه‌گذاران و نمایندگان آن‌ها انجام‌شده و مشکلات و مباحث این افراد در جلسات مختلف بررسی‌شده است.

وی رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را مورد توجه قرار داد و گفت: واحدهای با تولید کمتر از ظرفیت اسمی و واحدهای راکد احصا و مشکلات آن‌ها شناسایی‌شده است و مسائل بانکی، قضائی و دیگر مسائل آنان در حال پیگیری است.

شیرمحمدی خاطرنشان کرد: به‌منظور تلاش در جهت ساماندهی واحدهای تولیدی، شناسایی واحدهای با تولید کمتر از ظرفیت اسمی و حمایت از آن‌ها برای رسیدن به حداکثر توان تولید و همچنین شناسایی واحدهای تولیدی راکد و فعال‌سازی واحدهای با قابلیت احیای مجدد از کارهایی بوده که دنبال شده است.

وی با تأکید بر اینکه واحدهای تولیدی راکد که قابلیت احیا ندارند، برای استفاده از ظرفیت آن‌ها در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید شناسایی شده‌اند ابراز کرد: تمهیدات لازم برای احیای بنگاه‌های اقتصادی تملک شده توسط شبکه بانکی و جلوگیری از تملک واحدهای تولیدی جدید بر اساس ضوابط و مقررات اندیشیده شده است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: در راستای ساماندهی واحدهای تولیدی، شناسایی واحدهای دارای پرونده قضائی و پیگیری رفع مشکلات موجود و همچنین رصد دقیق بنگاه‌های اقتصادی بحرانی و مشکل‌دار و اتخاذ تدابیر لازم برای حل مشکلات اقداماتی است که در دست انجام است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch6mnzz23nvmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما