سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 105962

آخرین نرخ تورم قم ۳۸.۵ درصد است

قم نيوز : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم آخرین نرخ ثبت شده برای تورم در این استان را ۳۸.۵ درصد اعلام کرد.
آخرین نرخ تورم قم ۳۸.۵ درصد است
آخرین نرخ تورم قم ۳۸.۵ درصد است
به گزارش قم نیوز حسن نادری پیش از ظهر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم برگزار شد اظهار داشت: تا پایان تیرماه گذشته تورم سالانه کل استان قم ۳۸.۵ درصد و ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری که ۴۰.۵ درصد است، بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به این که ۹.۴ درصد نرخ بیکاری فصل بهار امسال در استان قم بوده است گفت: در همین مدت میانگین کشوری ۹.۲ درصد بود و استان قم در شاخص نرخ بیکاری در رتبه بیستم کشور قرار دارد.

نادری در ادامه سخنانش میانگین رشد اقتصادی استان قم را ۷.۸ درصد برای سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و از هدف گذاری دستیابی به این نرخ در بخش‌های کشاورزی، معدن، صنعت و خدمات خبر داد.

وی جمعیت را فاکتوری مهم در توزیع اعتبار اعلام کرد و افزود: جمعیت استان قم طبق پیش بینی مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۱۷ هزار نفر اعلام شده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ مطالعاتی انجام شد و بر اساس آن طرح‌های مهم استان قم احصا شد، یکی از این طرح‌ها فاضلاب مسکن مهر در پردیسان است که نیازمند اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال، ۱۰۳ کیلومتر شبکه فرعی و اجرای تصفیه خانه به طرفیت ۵۵ هزار مترمکعب در شبانه روز می‌باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم ادامه داد: برای تکمیل فاضلاب مسکن مهر پردیسان از محل اعتبارات ملی یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است و اعتبار استانی نیز برای طرح در نظر گرفته شده است.

آبرسانی به ۷۴ روستا در استان قم با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومانی از محل اعتبارات ملی و استانی

نادری در ادامه سخنانش تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستاها را از جمله اهداف دولت ذکر کرد و افزود: در قالب مجتمع آبرسانی روستایی در استان قم تاکنون ۷۴ روستا با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی دارای شبکه آب بهداشتی شدند.

وی در ادامه احداث راه اصلی محور قم به کهک به طول ۲۸ کیلومتر را دیگر طرح مهم استان قم ذکر کرد و افزود: اعتبار تخصیص یافته به این طرح که جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قم است ۵۴ میلیارد تومان است و پیش بینی می‌شود احداث آن تا سال ۱۴۰۲ به پایان برسد..

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در ادامه به ایجاد فضاهای آموزشی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: ۲۰‌و احد آموزشی در این سال با ۱۱۰ کلاس درس و زیربنای ۲۲۸۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی در ادامه به اعتبارات هزینه‌ای برای ۲۳ دستگاه استان قم اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰، ۳۱۹ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱، ۳۹۱ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی استان قم در نظر گرفته شد.

نادری در مورد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان برای تکمیل طرح‌ها نیز گفت: در سال ۱۴۰۰، ۴۴۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که با ۷۵ درصد تخصیص همراه بود و در سال ۱۴۰۱ نیز ۶۱۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی ابراز داشت: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان قم، ۱۴۷ مصوبه برای ۲۶ وزارتخانه و دستگاه اجرایی تعریف شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaimn6u49nwo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما