چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : 105987

آیت‌الله نوری همدانی: ظلم، جهل و فقر باید ریشه کن شود

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه جهل، ظلم و فقر سه موضوعی بوده که برای انسان ذلت به همراه دارد، گفت: در اسلام آمده که این سه مورد را از جامعه ریشه کن کنید و در قم نیز باید این سه مورد کمرنگ شود.
آیت‌الله نوری همدانی: ظلم، جهل و فقر باید ریشه کن شود
آیت‌الله نوری همدانی: ظلم، جهل و فقر باید ریشه کن شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با استاندار قم با بیان اینکه قم یک مرکز خاص بوده و در زمان ائمه(ع) یک فرقه اشعری در قم بود که با اهل‌بیت(ع) رفت و آمد داشتند و حضرات معصومین فرموده‌اند که قم حرم ما اهل‌بیت(ع) است، اظهار داشت: قبل از اینکه حضرت معصومه(س) به قم تشریف بیاورند، امام صادق (ع) فرمودند که خانمی از ما به قم می‌رود و هر کس ایشان را زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر کس وارد شهر قم می‌شود باید بداند که این شهر مرکز انقلاب بوده و تحول و تبلیغات گسترده‌ای از این شهر در کشور ایجاد شده است، افزود: نسبت به قم دیدگاه خاصی وجود دارد و جریان انقلاب از این شهر برخاسته و خدمت کردن به مردم این شهر، اجر بیشتری دارد و از زمانی که استاندار کار خود را در قم آغاز کرده‌اند، تعریف و تمجید فراوانی از ایشان به ما رسیده است.

مرجع تقلید شیعیان موضوع مسکن را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اگر در قم این اتفاق بیفتد که تمام مردم خانه‌دار شوند، اتفاق بزرگی رقم خواهد خورد؛ همچنین خدمات بیمه‌ای در قم می‌تواند برای مردم بسیار گره‌گشا باشد.

وی با اشاره به اینکه جهل، ظلم و فقر سه موضوعی بوده که برای انسان ذلت به همراه دارد، عنوان کرد: در اسلام آمده که این سه مورد را از جامعه ریشه کن کنید و در قم نیز باید این سه مورد کمرنگ شود. 

استاد برجسته حوزه علمیه اضافه کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها باید به بیان دستاوردها بپردازد، چرا که وقت مردم جزو بیت‌المال بوده و این بیت‌المال از حقوق مردم هستند و مردم باید از پیشرفت‌ها مطلع شوند.

وی اذعان کرد: امروز که افرادی خوبی خدمتگزار مردم هستند، باید نواقص برطرف شود و ظلم، جهل و فقر در قم کاهش یابد، اگر قم به عنوان یک استان نمونه در این زمینه موفق شود، اتفاق خوبی رخ داده هر چند این کارها زحمت می‌خواهد.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: از امام صادق (ع) پرسیدند که چه کسی نزد خداوند محبوب است؟ حضرت فرمودند که هر کس به مردم خدمت کند، نزد خداوند محبوب است.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) در نامه 53 نهج‌البلاغه به مالک اشتر نکات ارزشمندی دارند؛ ستون دین همین مردم هستند و خدمت به مردم باید صورت گیرد؛ مردم از جهت گرانی‌ها در مضیقه هستند و باید مسئولان رفاه را برای مردم تامین کنند و امروز باید علت گرانی‌ها را از ریشه پیدا کرد.

همچنین در این دیدار، سید محمدتقی شاهچراغی اظهار داشت: اولین وظیفه را از ابتدای مسئولیت، حضور در بین مردم دانستیم و تمامی روزهای هفته و حتی روزهای تعطیل را در ارتباط با مردم بوده و هستیم و با شنیدن مشکلات مردم، برای حل آن‌ها اقدام کرده ایم. 

وی با بیان اینکه برای حل مسائل استان زمان‌بندی مشخصی انجام شده و نسبت به روزهای نخست فشارها کاهش یافته است، گفت: 128 هزار نفر برای طرح نهضت مسکن ملی در استان ثبت نام کرده‌اند و 12 هزار نفر واجد شرایط هستند؛ درباره تخصیص زمین برای 5 هزار نفر تعیین تکلیف شده و تا هفته آینده 125 واحد تحویل می‌شود که در مسائل مشکل مسکن، حل بالا رفتن اجاره بها در اولویت است.

استاندار قم اضافه کرد: در برخی مناطق روستایی از نظر کمی و کیفی مشکل آب داشتیم که در پیگیری‌هایی که انجام شد، بزودی تامین آب برای 24 روستا انجام می‌شود و برخی از قنات‌ها احیا شده و آب کشاورزی از این طریق تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در جاده‌های بین شهری تصادفات فراوانی داشتیم که عملیات اصلاح دو جاده کهک و پردیسان آغاز شد و جاده قم-تفرش 6 متر تعریض شد. 

شاهچراغی با بیان اینکه رسیدگی به مسائل خانه‌های روستایی و تعیین تکلیف اراضی و حل اختلاف‌ها به صورت شبانه روزی در حال انجام است، تصریح کرد: وضعیت ادارات در موضوع پاسخگویی نسبت به گذشته تغییر کرده و به امید خداوند این مسیر ادامه خواهد داشت. 

وی با تاکید بر اینکه از باب وظیفه انقلابی هر کاری که بتوانیم انجام داده تا مشکلی از کسی حل شود، قطعا انجام خواهیم داد، عنوان کرد: مجموعه هماهنگی در استانداری این مشکلات مردم را با عزم راسخ رصد می‌کنند، هرچند طبیعتا کار مردم هم فراوان است. 

استاندار قم مطرح کرد: دولت در طول یک سال گذشته پشتیبانی‌های مناسبی از استان انجام داده و تقریبا بخشی از اعدادی که تعهد کرده را به استان داده است. 

وی خاطرنشان کرد: ما به دعای خیر مراجع عظام تقلید نیاز داریم و امیداوریم بزرگان ما را در رسیدن به اهداف از دعای خیر خود محروم نکنند. 

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch6mnzq23nvwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما