پنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 105997

غرب را در مسئله حجاب باید به چالش کشید

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت :در مقوله حجاب و عفاف باید تهاجمی عمل کرده و اندیشه‌های غربی را به چالش بکشیم.
غرب را در مسئله حجاب باید به چالش کشید
غرب را در مسئله حجاب باید به چالش کشید
به گزارش قم نیوز آیت الله کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در دیدار دکتر هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و هیئت همراه نکات مهمی درباره این دو فریضه الهی خطاب به مسئولان و نیز اهمیت مقوله حجاب بیان کرد.
 
او با اشاره به اهمیت برخورد با بی حجابی در سطح جامعه به عنوان یک منکر گفت: حجاب و عفاف پیشانی بحث امر به معروف و نهی از منکر و مسئله‌ای اجتناب ناپذیر است و از سوی دیگر تبدیل به یک ابزار براندازی از طریق دشمن شده است لذا همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در این زمینه با منابعی که در اختیار داریم باید تهاجمی عمل کرده و اندیشه‌های غربی را به چالش بکشیم.
 
آیت الله کعبی افزود: مطالبه از نهاد‌ها حرکت خوبی است، اما جنبه‌های ایجابی و الگویی زن پاکدامن و با حجاب ایرانی را باید در سطح جامعه و بین الملل مطرح کرد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به احیاء حقوق عامه ابراز کرد: بایستی در این زمینه از ظرفیت قوه قضاییه در احیاء امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم، احیاء حقوق عامه جز وظایف ذاتی قوه قضاییه است و مصداق روشن احیاء حقوق عامه، امر به معروف و نهی از منکر است هرچند قوه قضاییه باید در آخرین مرحله ورود کند.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: از مسلمات مباحث فقهی است که اگر کسی اصرار بر صغیره کند یا مرتکب کبیره شود باید تعزیر گردد و این تعزیر یعنی نظام می‌تواند برخورد کند و لذا مبنای برخورد با بی حجابی در قانون مجازات از این حکم نشأت گرفته است.
 
او با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به امر به معروف و نهی از منکر دارد، تصریح کرد: برای فعال‌تر شدن دولت در مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید ارتباط برون سازمانی خود را با همه نهاد‌های دولتی افزایش داده و هم افزایی کنیم و از ظرفیت آن‌ها بهرمند شویم همچنین اتاق‌های اندیشه ورزی ایجاد کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های رسانه‌ای نیز به خوبی بهره بگیریم.
 
آیت الله کعبی احیاء امر به معروف و نهی از منکر را امری فرا دولتی برشمرد و بیان کرد: باید هسته هوشمند و شبکه فعال در سطح کشور در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ایجاد کنیم و این شبکه توان فرا دولتی شدن را دارد.

نماینده شورای عالی حوزه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تذکراتی نسبت به ورود رسانه‌ای به مقوله برخورد با بی حجابی، بر لزوم اتخاذ مواضع هوشمندانه در این زمینه تاکید و تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر قانونگذار نیست؛ قانون را یا دولت در قالب لایحه و یا مجلس در قالب طرح پیشنهاد می‌دهد.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdci3wazyt1au32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما