يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 106027
منبع : قم نیوز

۱۴۰ میلیون دلار کالا از قم صادر شد

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه،‌ ۱۴۰ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۵۸۷ دلار کالا از گمرکات این استان به کشورهای هدف صادر شد.
۱۴۰ میلیون دلار کالا از قم صادر شد
۱۴۰ میلیون دلار کالا از قم صادر شد
به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم بیان داشت: این میزان صادرات در قالب تعداد سه‌هزار و ۳۱۷ اظهارنامه و به وزن ۱۶۶ هزار و ۹۳۲ تُن صورت گرفته‌است که از نظر وزنی بیش از ۱۱۷ درصد و از نظر ارزش دلاری حدود ۸۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۲۱ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۹۹۹ دلار کالا در قالب تعداد یک‌هزار و ۲۲۱ اظهارنامه و به وزن ۲۳ هزار و ۳۵۷ تُن از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد که بیشتر حجم آن را لوازم کاربردی مورد نیاز مردم و نیز مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: گمرکات قم در زمینه ترانزیت کالاها با سایر گمرکات کشور نیز دارای جایگاه مطلوبی است و در همین ارتباط از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه، تعداد یکهزار و ۴۰۹ مورد کالا به وزن ۳۵ هزار و ۱۹۲ تُن از سایر گمرکات به گمرکات استان قم وارد و همچنین ۱۲۲ مورد کالا به وزن یکهزار و ۴۵۸ تُن از گمرکات قم به مقصد گمرک مورد نظر در نقاط دیگر کشور، خارج شده‌است.

دریکوندی گفت: گمرکات قم در زمینه مقابله با قاچاق کالا نیز با همراهی سایر دستگاه‌های متولی با همه توان در میدان حضور دارد و در همین ارتباط طی مدت یاد شده ۳۳۰ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۷۱۵ میلیارد ریال در گمرکات استان تشکیل شده و موارد برای پیگیری در اختیار مراجع قانون قرار گرفته‌است.

وی افزود: انجام امور مرتبط با صادرات و واردات بسته‌های پستی و مطبوعات نیز از دیگر اقدام‌های شاخص اداره کل گمرکات استان قم است که با توجه به جایگاه این استان در زمینه امور فرهنگی مورد توجه علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ و هنر قرار گرفته‌است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdx90f5yt0zz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما