يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : 106043

دستگیری 2 کلاهبردار 10 میلیاردی در قم

قم نيوز : رئیس پلیس فتا استان قم از شناسایی و دستگیری 2 کلاهبردار اینترنتی که با ترفند ازدواج موقت در برنامه دوست یابی 10 میلیارد ریال از افراد کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
دستگیری 2 کلاهبردار 10 میلیاردی در قم
دستگیری 2 کلاهبردار 10 میلیاردی در قم
به گزارش قم نیوز علی موالی با اشاره به خبر فوق، اظهارداشت: متهمان با جلب اعتماد افراد، از 16 تن 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند که با تلاش های صورت گرفته دستگیر و در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

وی افزود: در موارد دیگر مجرمان اینترنتی با ترفند صیغه یابی و ازدواج موقت،با ارسال لینک فیشینگ برای پرداخت مبلغی ناچیز به عنوان حق آشنایی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قم ادامه داد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین همسریابی و صیغه یابی در فضای مجازی نیفتند، زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده که در نهایت منجر به هک اطلاعات شخصی و حساب بانکی و یا کلاهبرداری ازکاربران می‌شود.

موالی گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcba0b8frhbggp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما