سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب : 106076

احکام جرائم سنگین قابل تخفیف نیست

قم نيوز : دادستان قم با بیان اینکه در اجرای احکام جرائم سنگین تخفیفی قائل نمی‌شویم، گفت: فقط در جرایم سبک از تخفیف در مجازات استفاده می‌کنیم و در چند سال اخیر احکامی که اجرا شده است آثار بازدارندگی خوبی داشته و مجرمان می‌دانند که احکام صادره به سرعت اجرایی می‌شود.
احکام جرائم سنگین قابل تخفیف نیست
احکام جرائم سنگین قابل تخفیف نیست
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسن غریب در دیدار مسئولان قضایی استان با آیت الله سعیدی که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: سیاست ما در برخورد با جرایم خشن، سیاست قاطع و اجرای سریع احکام قضایی است که بازدارنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه در اجرای احکام سنگین تخفیفی قائل نمی‌شویم، گفت: فقط در جرایم سبک از تخفیف در مجازات استفاده می کنیم و در چند سال اخیر احکامی که اجرا شده است آثار بازدارندگی خوبی داشته و در زندان همه می دانند که حکمی که صادر می شود به سرعت اجرایی می شود.

دادستان قم با اشاره به حمایت قوه قضائیه از برخورد با آسیب های اجتماعی مانند جرایم حوزه عفاف و حجاب، گفت: در بحث صدور دستور قضایی برای اجرای قانون هیچ موردی نبوده که درخواست شود و دستور قضایی صادر نشود و در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی از آمر به معروف حمایت می‌کنیم به شرطی که از قانون تجاوز نکرده باشد.

وی با بیان اینکه ما حمایت از آمران به معروف و مقابله با نا هنجاری های اجتماعی را وظیفه شرعی خود می‌دانیم، گفت: در زمینه صدور دستور قضایی شبانه روزی پاسخگو هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchq-nz-23nvvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما