قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی به اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بر ضرورت پیروی از مراجع در قضایای سیاسی و اجتماعی و عدم تشتت رأی میان عالمان شیعی تاکید کرد.
تأکید آیت الله سبحانی بر پیروی از مراجع تقلید در قضایای سیاسی و اجتماعی
تأکید آیت الله سبحانی بر پیروی از مراجع تقلید در قضایای سیاسی و اجتماعی
به گزارش قم نیوز متن پیام حضرت آیت الله سبحانی به اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

*(إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَیُطَهِّرَکُم تَطهیرًا)*

خدمت شما علمای اعلام و شخصیتهای برجسته ی جهان اسلام و مدافعان حریم تشیع عرض سلام دارم , مقدم شما را گرامی می داریم و در تشکّل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام مصداق کلمه طیبه‌ای که اصلها ثابت و فرعها فی السماء، برای شما توفیق روز افزون در سرپرستی از ایتام آل محمد علیهم السلام و هدایت فکری و رهبری معنوی آنان را از خدای متعال خواستارم.

شما در خط مقدم دفاع ازاسلام ناب و مکتب خون ‌بار تشیع و پیشگام و ان‌شاء الله از پیروان راستین حضرات معصومین علیهم السلام هستید. از این رهگذر توجه بیشتر را به چند نکته ضروری جلب می کنم:

۱. قبل از هر چیز ضرورت رعایت وحدت امت اسلامی و به ویژه وحدت علمای شیعه که الگوی توده های گسترده محبان و پیروان آل محمد علیهم السلام هستند و همچنین ضرورت پیروی از مراجع در قضایای سیاسی و اجتماعی و عدم تشتت رأی میان عالمان شیعی را مؤکدا توصیه میکنم.

۲. تلاش برای تبیین شبهات و پاسخ به شبهات از طریق معارف ناب اهل بیت علیهم السلام و هدایت و رهبری نورانی آن بزرگواران.

۳. تلاش برای به رسمیت بخشیدن به اقلیت های شیعی در کشورهای متبوع و دفاع از حقوق مدنی و فعالیتهای دینی آنان.

۴. ضرورت بازگشت علمای شیعه از حوزه های علمیه قم و نجف و غیره به بلاد خود پس از تحصیل جهت تحقق بخشیدن فرمان الهی در آیه شریفه و انذار قوم خود.

۵. سعی و کوشش برای کاستن از مظلومیت ائمه معصومین علیهم السلام با تبیین معارف ناب و آموزه های بلندشان، چرا که عمده مظلومیت امامان در ناشناخته ماندن این معارف است و دشمن همواره در تلاش برای دور نگهداشتن مردم از این آموزه هاست.

۶. ضرورت ایجاد رابطه میان اعضای خانواده شیعی و تقویت نهاد خانواده طبق سفارش های اکید معصومین علیهم السلام.

۷. لزوم رونق بخشیدن به حوزه های علمیه شیعی، گسترش و تقویت کمی و کیفی آن و آشنا نمودن طلاب با شیوه های آموزشی و تبلیغی در عصر جدید.

۸. اهمیت مسئله تبلیغ دینی و بهره گیری از فنون جدید و شیوه های جدید.

در خاتمه یادآور می شوم که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله حتی هنگام اعزام امیرالمومنان به یمن فرمودند: (لَأَنْ یَهْدِیَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَی یَدَیْکَ رَجُلاً خَیْرٌ لَکَ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَیْهِ اَلشَّمْسُ) و امیدوارم هر کدام از شما بزرگان باعث هدایت میلیون ها نفر به مکتب حیات‌بخش اسلام ناب و مدرسه اهل بیت علیه السلام باشید.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
جعفر سبحانی
۳ صفر ۱۴۴۴.ق

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbg0b80rhbg8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما