يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 106211
منبع : قم نیوز

تاخیر در بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح نماز قم

قم نيوز : تقاطع غیرهمسطح نماز قم که قرار بود در پاییز زیر بار ترافیک برود بهره برداری از آن به پایان سال موکول شد.
تاخیر در بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح نماز قم
تاخیر در بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح نماز قم
به گزارش قم نیوز عباس حلوایی‌زاده، معاون فنی عمرانی شهرداری قم با ارائه گزارشی از شرایط پروژه تقاطع غیرهمسطح نماز گفت: پروژه نماز یک تقاطع سه سطحه بااعتباری بالغ‌بر ۶۷ میلیارد تومان تعریف‌شده است.

او افزود: در پروژه تقاطع غیرهمسطح نماز بلوار جمهوری به‌صورت روگذر و بلوار فردوسی به‌صورت زیرگذر تعریف‌شده که در مرحله اجرا بوده و باید به خاطر ترافیک ایجادشده از مردم معذرت‌خواهی کنیم.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم مدت پیمان قرارداد پروژه میدان نماز را ۱۸ ماه اعلام کرد و گفت: مدت پیمان اولیه پروژه ۱۸ ماه بدون هیچ معارضی در قرارداد آمده است و در واقع به دلیل وجود معارض‌ها همچنان در همان مهلت اولیه هستیم.

حلوایی‌زاده با اشاره به چالش‌هایی که اجرای عملیات عمرانی این پروژه با آن روبه‌رو بوده است،افزود: یکی از چالش‌ها این بود که باید پروژه به‌گونه‌ای اجرا می‌شد که هیچ انسدادی در مسیر پروژه نداشته باشیم.

او تصریح کرد: جابه‌جایی تأسیسات یکی از چالش‌های اجرای پروژه بوده که در حال حاضر به اتمام رسیده و برای اجرای آن باید بخشی از پروژه اجرا می‌شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه تا امروز پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: ۲۸۹ حلقه شمع در این پروژه اجراشده و ۹۳ درصد پیشرفت فیزیک در اجرای شمع داشتیم؛ ۷۰ درصد نیز خاک‌برداری انجام‌شده و ۹۸ درصد ستون‌ها اجراشده است.

حلوایی‌زاده تأکید کرد: در زیرگذر غربی و شرق محور فردوسی هم دیوار سازی انجام‌شده و در قسمت شرق آرماتوربندی و تخریب به اتمام رسیده است و قسمت شرقی تا یک ماه دیگر تمام می‌شود؛ همچنین برای بهره‌برداری کامل پروژه باید روگذر و زیرگذر کامل شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم تغییر قیمت میلگرد را عاملی برکندی اجرای پروژه دانست و بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت میلگرد و تأخیر حدود ۹ ماه در اعلام قیمت، تعدیل و تعدیل‌ها بخشی از کار را دچار تأخیر می‌کند.

او از اتمام پروژه تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری تلاش دارد پروژه تا پایان سال به اتمام برسد و امیدواریم مردم بابت این زمان صبوری داشته باشند و بدانند روزانه ۷۰ نفر در کارگاه در حال کار هستند تا پروژه سریع‌تر به اتمام برسد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcizqazzt1aur2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما