دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : 106670
منبع : قم نیوز

کمبود سرم و برخی اقلام دارویی در قم ادامه دارد

قم نيوز : با شیوع بیماری‌های فصل پاییز و مراجعه گسترده مردم به مطب پزشکان و درمانگاه‌ها، نیاز به سرم و برخی اقلام دارویی پر مصرف بیشتر شده است و کمبود این اقلام به چشم می‌آید.
کمبود سرم و برخی اقلام دارویی در قم ادامه دارد
کمبود سرم و برخی اقلام دارویی در قم ادامه دارد
به گزارش قم نیوز کمبود سرم و برخی اقلام دارویی پر مصرف در قم مردم را با مشکل روبرو کرده است و سبب شلوغی داروخانه‌ها و نارضایتی مردم شده است.

در هفته‌های اخیر با سرد شدن هوا و بازگشایی مدارس، شهر قم مانند سال‌های گذشته با افزایش موارد بیماری‌های فصل پاییز مانند سرماخوردگی، آنفلونزا و عفونت های ریوی روبرو شده است و در این میان علی رغم وجود سابقه قبلی برای افزایش این نیاز، دسترسی به برخی اقلام دارویی دشوار شده است.

در این میان سرم نمکی به کالایی کمیاب در قم تبدیل شده است و برای پیدا کردن آن، باید به چند داروخانه سر زد. از سوی دیگر بیماران فصل سرما اکثرا نیازمند سرم برای افزایش توان و به عنوان بستری برای تزریق دارو هستند اما این کالای حیاتی در امر درمان، در قم کمیاب شده است.

یکی از شهروندان به خبرنگار قم نیوز گفته است برای پیدا کردن سرم، به سه داروخانه سر زده و نهایتا یک سرم سهمیه‌ای به او رسیده. در همین حال بیمار دیگری که در نسخه دو سرم داشته هم، یک سرم دریافت کرده است و برای پیدا کردن سرم دوم عازم دیگر داروخانه های قم شده است.

بررسی های خبرنگار قم نیوز نشان داده است که این کمبود به سبب عدم واردات به موقع این محصول روی داده است و طبق شنیده ها، علت عدم وارادات به موقع، اعلام آمادگی چند کارخانه داخلی  برای تامین نیاز کشور بوده اما این کارخانه‌ها موفق به تامین این نیاز نشده اند و تا تامین مجدد نیازها از واردات، مردم باید مدتی صبر کنند.

شبیه این کار در تامین واکسن برای ویروس کرونا نیز رخ داد و با اعلام آمادگی چند شرکت داخلی برای تامین واکسن، واردات آن برای مدتی با تاخیر روبرو شد اما در آن زمان دولت وقت با تشخیص عدم امکان تامین کامل نیاز داخلی، واردات سریع را آغاز کرد و جلوی گسترش بیماری را با این اقدام تا حد زیادی گرفت.

انتهای پیام / 105 / سیدعلی پورطباطبایی
https://qomnews.ir/vdchq-nzv23nv-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما