سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : 106704

تلاش برای ثبت روز قم در تقویم رسمی کشور

قم نيوز : مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به تشکیل دبیرخانه مقاومت در قم، گفت: تلاش می‌شود روز قم در آینده در تقویم رسمی کشور ثبت شود.
تلاش برای ثبت روز قم در تقویم رسمی کشور /گردشگری مقاومت در قم توسعه می‌یابد
تلاش برای ثبت روز قم در تقویم رسمی کشور /گردشگری مقاومت در قم توسعه می‌یابد
به گزارش قم نیوز حمید نادری در نشست خبری به مناسبت روز قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی مهم‌ترین اهداف از نام‌گذاری روزهای سال به نام یکی از شهرها است.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم و نام‌گذاری آن به‌روز قم، گفت: تلاش می‌شود روز قم در آینده در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

وی تشکیل دبیرخانه مقاومت در قم را موردتوجه قرارداد و یادآور شد: بازخوانی هویت منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مقاومت و چرخش بین نسلی در قالب گردشگری از اهداف و رویکردهای مهم این دبیرخانه است.

نادری اضافه کرد: ایجاد هم‌افزایی و افزایش تبادلات در بین کلان‌شهرهای بزرگ کشور در قالب سلسله نشست و تورهای گردشگری در عرصه داخلی با حضور شهرهای رشت، بوشهر، کرمان، شیراز و قم در حال انجام است.

وی با تأکید بر اهمیت معرفی ظرفیت‌های اقتصادی تصریح کرد: در بعد بین‌المللی نیز نشست‌هایی با حضور نخبگان و اندیشمندانی از کشورهای مختلف دنیا برای ایجاد پیوند در عرصه مقاومت گردشگری در دست برنامه‌ریزی است.

به گفته نادری، بازخوانی تاریخی شخصیت‌های اثرگذار در عصر حاضر و رویدادهای مهم، برگزاری نشست‌ها و سمینارهای علمی در جغرافیای مقاومت، برگزاری نشست‌های تخصصی بین استان‌ها و کشورهای حوزه مقاومت و برگزاری تورهای مقاومت در قالب گردشگری مقاومت پیش‌بینی‌شده است.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اهمیت گردشگری مقاومت را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: لزوم تبیین پرداخت به مقوله گردشگری مقاومت و حضور عناصر مؤمن و انقلابی در حوزه گردشگری از ضروریات این مهم است.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام فعالیت‌های کارآمد در حوزه تقویت هویت جمعی و پررنگ‌تر کردن نقش مردمی، سند راهبردی گردشگری در دست تدوین نهایی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxvdyjw6dxea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما