دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 106790
منبع : قم نیوز

۴۰۰ ماما در مراکز بهداشتی قم به بانوان خدمات ارایه می‌دهند

قم نيوز : مدیرگروه سلامت، جمعیت و خانواده مرکز بهداشت قم گفت: بیش از ۴۰۰ کارشناس ماما و مراقب سلامت در مراکز بهداشتی این استان به بانوان خدمات خودمراقبتی رایگان ارایه می‌دهند.
۴۰۰ ماما در مراکز بهداشتی قم به بانوان خدمات ارایه می‌دهند
۴۰۰ ماما در مراکز بهداشتی قم به بانوان خدمات ارایه می‌دهند
به گزارش قم نیوز معصومه فرشید مقدم مدیرگروه سلامت، جمعیت و خانواده مرکز بهداشت قم به نقش سلامت بانوان به‌عنوان نیمی از جامعه اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که بانوان به‌عنوان مولدان جامعه در جوانی جمعیت نقش بسزایی دارند و در امر فرزندآوری تاثیرگذار هستند، باید سلامت آن‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مدیرگروه سلامت، جمعیت و خانواده مرکز بهداشت قم اضافه کرد: بانوان به‌عنوان کسانی که نقش مادری و همسری دارند و به‌عنوان کسانی که ۹ ماه جنین را حمل می‌کنند و ۲ سال شیردهی دارند، باید از سلامت جسمی و روحی مطلوبی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: بر همین اساس باید برای سلامت بانوان از دوران بلوغ تا پایان سن باروری برنامه‌ریزی و سلامت بانوان را تامین نمود.

فرشید مقدم گفت: خودمراقبتی بانوان از برنامه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی است و در این راستا بیش از ۴۰۰ نیروی ماما و کارشناس مراقبت سلامت در حوزه بهداشت خدمات رایگان از جمله آموزش و مراقبت‌های اولیه ارائه می‌کنند.

مدیرگروه سلامت، جمعیت و خانواده مرکز بهداشت قم افزود: با توجه به این‌که ممکن است بانوان عوامل خطر داشته باشند، ولی خودشان مطلع نباشند، باید برای بررسی‌های دوره‌ای به مراکز بهداشت مراجعه نمایند.

وی با اشاره به شاخص‌های بهداشتی بانوان بعد از پیروزی انقلاب، بیان کرد: با توسعه بهداشت شاهد پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای در امر سلامت زنان هستیم؛ امید به زندگی رشد قابل‌توجهی داشته و به بالای ۷۵ سال رسیده است.

مدیرگروه سلامت، جمعیت و خانواده مرکز بهداشت قم افزود: با افزایش خدمات بهداشتی مرگ مادران باردار کاهش یافته و بقاء نوزادان ارتقای قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرده است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcaoin6w49nw01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما