پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : 10685
حجت الاسلام رفیعی:

انتشار کتاب‌های عرفان‌های نوظهور در کشور باید متوقف شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی خواستار جلوگیری از انتشار کتابهایی که عرفانهی نوظهور را در کشور ترویج می‌کنند، شد.
انتشار کتاب‌های عرفان‌های نوظهور در کشور باید متوقف شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ناصر رفیعی ظهر پنج‌شنبه در مراسم سوگواری که به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، مسئولان و اعضای هیئتهای مذهبی استان قم، اعضای جامعه مدرسین و برخی از فضلا و استادان حوزه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار داشت: پس از وفات حضرت نبی اکرم(ص) حاکمان و مدعیان دروغین دین، تحریف ها و بدعت هایی را به نام اسلام در دین بنا گذاشتند که اوج آن بدعت ها را می توان در زمان سلطنت امویان مشاهده کرد.

وی با بیان این که اساس حکومت و خلافت معاویه سلطنت بود، تصریح کرد: این اولین بدعتی بود که در اسلام راه یافت و موجب شد دستگاه رهبری اسلام از مسیر خود خارج و حق و باطل خلط شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که عامل اصلی بقای حکومت معاویه در شام بی خبری مردم از حقیقت اسلام و سخنان پیامبر(ص) بود، افزود: مزدوران و حقوق بگیران دربار معاویه در برابر موقعیت‌های مالی و سیاسی بدعت‌ها می‌ساختند و دروغ‌ها می‌گفتند و راه اندازی جریان‌هایی نظیرابدال، اوتاد و در زمان معاویه شکل گرفت.

وی افزود: ممنوع کردن نقل احادیث حضرت نبی اکرم(ص)، واگذاری بیت المال به حکام اموی، جعل احادیث و دشنام دادن علنی به امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) از دیگر اعمال و جنایاتی بود که در زمان حکومت معاویه صورت گرفت.

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که امام حسن(ع) پنج محور را برای ایجاد بصریت در جامعه دنبال کرد، گفت: معرفی اهل بیت(ع)، بیان آثار محبت اهل بیت(ع)، بیان مصادیق نفاق و زشتی های دشمن، تعلیم و تربیت شاگردان متعهد و کادرسازی و شیوه ایشان در زندگی و عبادت خدا از رویکردهای امام حسن علیه السلام در مقابله با بی بصیرتی بود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تاکید براین که باید شیوه امام حسن(ع) در معرفی اهل بیت(ع) در جهت افزایش بصیرت جامعه استفاده کنیم عنوان کرد: امروز عرفان‌های کاذب و حلقه‌های عرفانی هجمه‌های زیادی را در فضای دانشگاه‌ها و حتی دبیرستان‌ها ایجاد کرده که باید با معرفی اهل بیت(ع) و اسلام حقیقی جلوی آن گرفته شود.

وی با انتقاد از انتشار برخی کتاب‌های عرفان‌های نوظهور در دولت اسلامی گفت: بیش از ۸۰ کتاب که عرفانی جنسی و برهنگی را تبلیغ می‌کند منتشر شده که باید جلوی ترجمه و انتشار این گونه کتاب‌ها در کشور گرفته شود.

حجت الاسلام رفیعی در پایان بیان داشت: در جامعه امروز دیگر منبر سنتی پاسخ گو نیست و مبلغان باید به نقاط مختلف بروند و با برپایی جلسات پرسش و پاسخ و با استفاده از استددلال و منطق تفسیر و احادیث به شبهات پاسخ داده و آن ها را برطرف کنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjimev.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما