سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 106868
منبع : قم نیوز

۳۰۰ اثر به سومین همایش ملی کتاب سال بانوان رسید

قم نيوز : مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: ۳۰۰ اثر به سومین همایش ملی کتاب سال بانوان که ۳۰ آبان ماه در جامعه الزهرا(س) برگزار می‌شود، رسیده است.
۳۰۰ اثر به سومین همایش ملی کتاب سال بانوان رسید
۳۰۰ اثر به سومین همایش ملی کتاب سال بانوان رسید
به گزارش قم نیوز سیده زهره برقعی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: دین اسلام به مساله علم‌اندوزی و پژوهش به‌ویژه کتابت آن اهمیت فراوانی داده تا جایی که خداوند در قرآن به قلم و آنچه نوشته می‌شود، قسم یاد کرده است.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه نشر معارف اسلامی است، اضافه کرد: تالیف بهترین راه برای نشر کتاب‌های ماندگار و اثرگذار است و به برکت انقلاب اسلامی بانوان در عرصه‌هایی از جمله پژوهشی، علمی و فرهنگی ورود کرده و توفیقات زیادی کسب کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که در برخی عرصه‌ها باید توفیقات بیشتری کسب شود، ادامه داد: پژوهش از مباحثی است که نیازمند حضور بیشتر بانوان است و جامعه الزهرا(س) به‌عنوان بزرگ‌ترین حوزه علمیه شیعه خواهران، همایش کتاب سال را برای بانوان برگزار می‌کند تا ظرفیت علمی موجود بین خواهران را شناسایی کرده و برای ارتقای آن، برنامه‌ ریزی کند.

برقعی بیان کرد: ویژگی بارز این همایش بالاتر بودن سطح علمی آثار رسیده نسبت به همایش‌های قبلی است.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) نیز در این نشست گفت: ارتقا و کیفیت‌بخشی به آثار به‌ویژه در عرصه مطالبات زن و خانواده از اهداف برگزاری سومین همایش ملی کتاب سال بانوان است و رویکرد تالیف محوری از سیاست‌های اجرایی همایش است.

ریحانه حقانی افزود: ۳۰۰ اثر در قالب کتاب تالیفی و مقالات و در موضوع های قرآن و حدیث، فقه و حقوق، منطق، فلسفه و کلام، زن و خانواده، ادبیات و هنر، اخلاق و عرفان، تاریخ، سیره و تراجم، تفسیر و علوم قرآن، علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی، علوم تربیتی و روانشناسی به دبیرخانه همایش رسیده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۷ اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی راه یافت و در نهایت ۳۵ اثر به مرحله پایانی و کمیته علمی رسید که این آثار از لحاظ محتوا، موضوع، کیفیت و کمیت مورد ارزیابی قرار گرفت و  برگزیدگان و شایستگان تقدیر انتخاب شدند.

وی با بیان این‌که همایش کتاب سال بانوان در سطح کشور و در سطوح حوزوی و دانشگاهی برگزار شد، ادامه داد: در بخش ویژه که با موضوع «زن و خانواده» ترتیب یافت، آقایان هم می‌توانستند آثار خود را ارسال کنند.

به گفته حقانی، سومین همایش ملی کتاب سال حوزه، ۳۰ آبان ماه ساعت ۹ تا ۱۲ با سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در جامعه الزهرا(س) برگزار می‌شود.

حدود ۲۰ هزار طلبه در سطوح یک تا چهار و دوره عالی جامعه الزهرا(س) تحصیل می‌کنند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcg339q7ak9z74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما