پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 106882

یادواره 6090 شهید استان قم در مدارس برگزار می‌شود

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف آموزش و پرورش دانست و گفت: در راستای کنگره ملی شهدای استان، یادواره‌ 6090 شهید قم ویژه دانش‌آموزان به صورت همزمان در تمام مدارس استان برگزار می‌شود.
یادواره 6090 شهید استان قم در مدارس برگزار می‌شود
یادواره 6090 شهید استان قم در مدارس برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز علی‌رضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در نشست خبری برگزاری یادواره شهدا در مدارس استان قم که ظهر امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی این اداره‌کل برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اهداف و محوریت‌های فعالیت نظام آموزش و پرورش کشور است که در شرایط موجود جامعه باید بیشتر به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید با شهدا انس بیشتری گیرند و ما وظیفه داریم شهدای والامقام دفاع مقدس، مدافعین حرم و مدافعان امنیت را بیشتر به دانش‌آموزان معرفی کنیم چراکه شهدا مناسب‌ترین الگو برای جامعه ما هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره در سخنانشان می‌فرمایند که فرهنگ شهادت و دفاع مقدس را به درستی تبیین کنید؛ زیرا دشمن به‌دنبال این است که تاریخ دفاع مقدس را تحریف کند و این موضوع آسیب بزرگی به جامعه خواهد زد و در این شرایط جهاد تبیین مهم‌ترین وظیفه ما است.

رحیمی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تحصیلی تا به امروز برنامه‌های مختلفی با موضوع ایثار و شهادت در مدارس ما انجام شده است؛ مسابقه خوش‌نویسی وصیت‌نامه شهدا، دل‌نوشته دانش‌آموزان برای شهدا و حضور پیکر شهدای گمنام در مدارس بخشی از اقدامات انجام شده آموزش و پرورش استان قم است.

وی در ادامه عنوان کرد: با همکاری انجام شده با کنگره ملی شهدا و مدیران مدارس استان؛ مقرر شده یادواره‌‌ای به طور همزمان روز شنبه ۱۴ آبان‌ماه در تمامی مدارس استان قم برگزار شود تا دانش‌آموزان با این شهدا آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان عنوان کرد: این اجازه را به مدیران مدارس داده‌ایم که هر مدرسه‌ای فضای برگزاری را ندارد می‌تواند از ظرفیت مساجد محل استفاده کند و از نظر ما این موضوع منعی ندارد.

پایان پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc4eqsi2bqx48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما