شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : 107016
معاون سوادآموزی استان قم:

بی سوادی زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است

قم نيوز : معاون سوادآموزی استان قم گفت:یکی از راهبرد‌ها و محور‌های اصلی فعالیت سوادآموزی در قم نگاه ویژه به علم آموزی در زندان است.
بی سوادی زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است
بی سوادی زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در نشست مشترک با نماینده اداره کل زندان‌های استان قم که در دفترمعاونت سوادآموزی انجام شد ضمن تشکر از دست اندرکاران اداره کل زندان‌ها که همراهی بسیار خوبی را با معاونت سوادآموزی استان دارند،با تاکید بر اینکه  بی سوادی زمینه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: فعالیت‌های سوادآموزی در زندان‌ها آسیب‌ها را در جامعه و خانواده کاهش می‌دهد و منافذ وقوع جرم و خطا‌ها را تا مقداری مسدود می‌سازد.

او با بیان اینکه مهم‌ترین هدف سوادآموزی، آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی است، ادامه داد:  سوادآموزان در زندان ها می‌توانند ضمن بالا بردن توانایی‌های خود در بهره گیری از نعمت مهارت خواندن و نوشتن وارد مشاغل جدیدبا درآمدزای مناسب برای معیشت حلال خانواده شوند  و از ارتکاب مجدد جرایم پرهیز کنند.

معاون سوادآموزی استان قم  عنوان کرد: اغلب مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که موجب بیکاری و گرایش به ارتکاب جرم می‌شود، ناشی از بی سوادی وکم دانشی و عدم توانایی در خواندن و نوشتن است.

قاسمی نیا ادامه داد: بهتر است به منظور بهره گیری همه زندانیان از نعمت سواد، در بدو ورود مورد ارزیابی  سطح سواد قرار گیرند تا چنانچه توانایی خواندن و نوشتن نداشته باشند، به کلاس‌های نهضت سواد آموزی معرفی شوند.

معاون سوادآموزی استان خاطر نشان کرد:دوره تحکیم، پیشگیری از بازگشت به بی‌سوادی و استمرار وتثبیت و پایداری آموخته‌های سوادآموزی و دوره انتقال فرصت ادامه تحصیل برای کسانی است که دوره سوادآموزی را گذرانده اند یا فاقد شرایط ادامه تحصیل در آموزش رسمی هستند، اما علاقمند به گسترش مهارت‌های خواندن و نوشتن و درک مطلب و کاربرد آن در امور زندگی شخصی واجتماعی هستند که یک نیاز اساسی است.

همچنین در این نشست نماینده اداره کل زندان‌های استان قم با تشکر از فعالیت گسترده سوادآموزی در زندانها، انتظاراتی را برای پیشرفت و بهبود روند فعالیت ارائه کرد.

گفتنی است در پایان این نشست در راستای توسعه وشتاب بخشی به برنامه‌های سواد آموزی در زندان‌ها تصمیمات و مصوبات ذیل اتخاذ گردید:

۱-هماهنگی‌ها جهت شناسایی نیرو‌های جهادی فرهنگی برای تسریع و تسهیل آموزش به نسوان در زندان.

۲- بازدیدماهانه همکاران حوزه معاونت سوادآموزی ازفعالیت‌های سوادآموزی زندان ها.

۳- استعلام از سازمان نهضت سوادآموزی جهت امکان افزایش سقف مجاز کلاسی برای سوادآموزان زندان به بیشتر از ۲۵ نفرسوادآموزالبته حصول کیفیت آموزشی بایدشرط باشد.

۴- باپشتیبانی انجمن حمایت اززندانیان واداره کل زندان‌ها تشویقات مادی و معنوی برای سوادآموزان و آموزش دهندگانی که برای آموزش به زندان تردد می‌کنندتعیین شود.

۵-افزایش حجم وسهمیه جذب وثبت سوادآموزدرندامتگاه‌ها برای سال جاری.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccsmqse2bqxx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما