قم نيوز : سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی قم با اشاره به احداث کتابخانه مرکزی قم گفت: متأسفانه این کتابخانه با وجود تکمیل بودن به دلیل نبود امکانات سرمایشی، گرمایشی و آسانسور غیر فعال است.
کتابخانه مرکزی قم جهت راه اندازی نیازمند امکانات گرمایش و سرمایش
کتابخانه مرکزی قم جهت راه اندازی نیازمند امکانات گرمایش و سرمایش
به گزارش قم نیوز مهدی توکلیان اظهار داشت: یکی از اولویت‌های کشور در حوزه کتابخانه ها، احداث و توسعه کتابخانه های مرکزی بوده که در این مراکز بیش از ۴۰ خدمت به مراجعین ارائه می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: کتابخانه های مرکزی امروز همانند یک باشگاه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی عمل می‌کنند و در عرصه آموزش عمومی، فرهنگ سازی و همچنین ارائه خدمات اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در ۷ سال گذشته کمکی از محل تفریق بودجه شهرداری و نیز سایر درآمدهای مجموعه مدیریت شهری به نهاد کتابخانه های قم اختصاص نیافته است.

توکلیان گفت: هم اکنون ۳ هزار و ۷۲۰ کتابخانه در سطح کشور مشغول فعالیت هستند و در استان قم نیز ۲۴ کتابخانه فعال داریم و تمامی اعضایی که عضو یک کتابخانه باشند می‌توانند از خدمات تمامی کتابخانه های کشور بهره مند شوند.

راه اندازی کتابخانه مرکزی قم نیازمند اعتبار است

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با اشاره به احداث کتابخانه مرکزی قم در خیابان امام بیان داشت: متأسفانه این کتابخانه با وجود تکمیل شدن اما به دلیل نبود امکانات سرمایشی، گرمایشی و آسانسور فعال نیست که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم از سوی استان این کتابخانه فعال و در اختیار اقشار مختلف مردم قرار گیرد.

توکلیان عنوان داشت: کتابخانه امام خامنه ای قم تنها مجموعه در سطح کشور است که کتاب بریل ویژه نابینایان تولید می‌کند.

وی گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و انتشارات مسجد مقدس جمکران ۵ جلد کتاب ویژه نابینایان تولید شد.

فقدان کتابخانه در برخی مناطق قم از جمله پردیسان

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم یکی از ملاک‌های توسعه یافتگی را میزان سرانه مطالعه و علاقه مندی به کتاب، کتابخوانی و انتشار کتاب برشمرد و ابراز داشت: قم به دلیل حضور حوزه علمیه و مراکز دانشگاهی، پژوهشی و علمی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز جهان اسلام شناخته می‌شود و در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز سرآمد است؛ هر چند که در زمینه فضای کتابخانه ای کمبودهایی در استان قم وجود دارد.

توکلیان با اشاره به فقدان کتابخانه در برخی مناطق قم از جمله پردیسان بیان داشت: با وجود دانشگاه‌های مختلف و مراکز علمی تقاضا برای احداث کتابخانه در این منطقه زیاد است که ضرورت دارد زمینی برای احداث کتابخانه در این منطقه پیش بینی و عملیات ساخت آن آغاز شود.

وی عنوان داشت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور رسالتی در قبال احداث کتابخانه ندارد، اما در صورت احداث کتابخانه تجهیز آن بر عهده این نهاد خواهد بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdce7f8zvjh87zi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما