شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 107354
منبع : قم نیوز

عادی انگاری کرونا در قم نگران کننده است

قم نيوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، تبدیل شدن وضعیت کرونایی قم از آبی به زرد را مورد توجه قرار داد و گفت: عادی انگاری کرونا در سطح استان مناسب نیست و لازم است مردم رعایت مسائل بهداشتی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
عادی انگاری کرونا در قم نگران کننده است
عادی انگاری کرونا در قم نگران کننده است
به گزارش قم نیوز مهدی مصری در جلسه ویژه ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به این که نگران وضعیت کرونایی در قم هستیم، بر گسترش مسائل بهداشتی در سطح جامعه تاکید کرد.

وی با بیان این که آیین های مذهبی تعطیل نمی شوند و فقط با رعایت دستورات بهداشتی برگزار خواهند شد گفت: در وضعیت کنونی توجه به مسائل بهداشتی در اولویت است و باید همه به کمک بهداشت بیاییم.

آموزش و پرورش در آگاه سازی دانش آموزان نسبت به رعایت دستورات بهداشتی بکوشد

مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز در این جلسه، ضمن قدردانی از تلاش های جامعه سلامت گفت: جامعه سلامت استان قم طی این مدت حدود سه سال با تمام توان در راستای کمک به مردم تلاش کرده و با ایثارگری در راستای خدمات رسانی به جامعه کوشیدند.

محسن اوروجی ابراز داشت: مدیریت استان در کنار دانشگاه علوم پزشکی قم است و فرمانداران شهرستان های قم، جلسات ویژه کرونا را برگزار خواهند کرد.

وی گفت: آموزش و پرورش نیز با در برگیری تعداد زیادی از دانش آموزان، وظایف مهمی بر دوش داشته که باید بر آگاه سازی و گسترش دستورات بهداشتی بکوشد.

وی بر اطلاع رسانی به موقع جامعه تاکید کرد و گفت: باید جامعه حساس شده و عادی انگاری موجب گسترش ویروس در سطح استان و تغییر رنگبندی قم نشود.

استفاده از ماسک در دستور کار باشد
همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه گفت: علائم کرونا و آنفلوآنزا با یکدیگر مشترک است و در کل میزان بستری بیماران تنفسی افزایش یافته است.

مجید محبی افزود: اگر دستورات بهداشتی رعایت شده و استفاده از ماسک در دستور کار قرار گیرد، شاهد جلوگیری از گسترش ویروس خواهیم بود و می توانیم با رعایت دستورات بهداشتی، از گسترش بیماران در بیمارستان ها جلوگیری کنیم.

وی نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی بسیار مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: رسانه ها در این خصوص می توانند نقش موثری داشته و جامعه را از خطرات عدم استفاده دستورات بهداشتی آگاه کنند.

وی گفت: همچنین ائمه جمعه و جماعات نیز در این زمینه می توانند نقش موثری داشته و با آگاهی رسانی به همشهریان بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت دستورات بهداشتی، تاکید کنند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchmqnzk23nvxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما