دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : 107381
منبع : قم نیوز

ارزش صادرات ماهانه قم به ۴۰ میلیون دلار رسید

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش صادرات ماهانه استان به حدود ۴۰ میلیون دلار رسید که این رقم بیانگر روند رو به رشد صادرات انجام شده از طریق گمرکات قم در سال‌ جاری است.
ارزش صادرات ماهانه قم به ۴۰ میلیون دلار رسید
ارزش صادرات ماهانه قم به ۴۰ میلیون دلار رسید
به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم بیان کرد: در همین رابطه ارزش صادرات استان در آبان‌ماه سال‌ جاری به ۳۹ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۷۳۸ دلار رسید، این میزان صادرات در قالب تعداد ۷۶۳ اظهارنامه و به وزن ۳۹ هزار و ۷۴۶ تُن انجام شده‌است.
 
وی با اشاره به مثبت بودن تراز تجاری قم، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها این روند رو به رشد صادرات محصولات تولید شده در قم تا پایان سال ادامه می‌یابد و ارزش صادرات استان در سال ۱۴۰۱ در مجموع از ۳۰۰ میلیون دلار فراتر خواهد رفت.
 
وی با بیان این که اکثر امور گمرکی در بخش صادرات به صورت الکترونیکی و با سرعت انجام می‌شود، ادامه داد: اداره کل گمرکات قم برای کمک به رشد و توسعه اقتصادی استان از همه ظرفیت‌های اداری برای سرعت بخشیدن به روند صادرات محصولات مورد نظر فعالان اقتصادی استفاده می‌کند.
 
دریکوندی با تاکید بر این که اکثر حجم واردات استان شامل کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی است،‌ گفت: گمرکات قم علاوه بر حوزه صادرات در بخش واردات نیز برای ترخیص هرچه سریعتر کالاها و کمک به فعالان اقتصادی در این بخش با تمام توان تلاش می‌کند.
 
ظرفیت‌های صادراتی استان قم بسیار متنوع است و آمارها نشان می‌دهد بیش از ۳۰ نوع کالا از گمرکات قم به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود؛ کالاهای صادراتی تولید شده در استان قم نه تنها به کشورهای همسایه و آسیایی بلکه به کشورهای مختلف در سراسر نقاط جهان ارسال می‌شود.
 
از ابتدای سال‌ جاری تا پایان آبان‌ماه ۲۳۰ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۸۳۸ دلار کالا در قالب پنج‌هزار و ۵۸۶ اظهارنامه و به وزن ۲۶۰ هزار و ۸۶ تُن از گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
همچنین در این مدت ۲۲۰ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۲۹۰ دلار کالا در قالب ۲ هزار و ۱۴۱ اظهارنامه و به وزن ۴۴ هزار و ۱۶۲ تُن از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شده‌است.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdch6qnzz23nvxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما