قم نيوز : معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی متقاضی،‌ علاوه بر افزایش فرصت‌های شغلی در بخش صنعت استان، اشتغال موجود در این حوزه مهم اقتصادی را حفظ می‌کنیم.
جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم
جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم
به گزارش قم نیوز عبدالرضا شاملی روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در سالن کرامت استانداری، در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان داشت: روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت و کشاورزی استان با هدف تامین سرمایه ثابت و درگردش مورد نیاز واحدهای تولیدی به خوبی جریان دارد که این مساله کمک شایانی نیز به حفظ اشتغال آن‌ها می‌کند.
 
وی افزود: در همین رابطه براساس مصوبه جلسه امروز، در بخش صنعت هفت مورد تسهیلات که ۶ مورد آن تسهیلات تامین سرمایه در گردش و یک مورد تسهیلات تامین سرمایه ثابت است به مبلغ ۷۷۴ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت می‌شود که تثبیت اشتغال برای ۲۰۰ نفر را درپی خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز ۱۱ مورد تسهیلات رونق تولید در قالب تامین سرمایه در گردش به مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال از طریق بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت می‌شود.
 
شاملی گفت: همچنین در این جلسه ۱۲ مورد مشکلات مختلف واحدها و طرح‌های‌ صنعتی و کشاورزی استان در بخش‌هایی نظیر امور مالیاتی،‌ بانکی و تامین اجتماعی بررسی مصوبه‌هایی برای رفع آن‌ها تصویب شد.
 
حجم سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت استان به ۱۱۲ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال رسید که در همین ارتباط ۲ هزار و ۳۳۵ واحد صنعتی دارای پروانه در قم فعال است و ۶۳ هزار و ۱۲۱ نفر به‌صورت مستقیم در این بخش مشغول فعالیت هستند.
 
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcf1edycw6dxma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما