قم نيوز : آیات عظام جعفر سبحانی و عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید روز یکشنبه با صدور پیام‌های جداگانه‌ای ارتحال آیت الله روحانی را تسلیت گفتند.
آیات عظام سبحانی و جوادی آملی ارتحال آیت الله روحانی را تسلیت گفتند
آیات عظام سبحانی و جوادی آملی ارتحال آیت الله روحانی را تسلیت گفتند
به گزارش قم نیوز در پیام آیت الله سبحانی آمده‌است:«درگذشت عالم ربانی مرحوم آیت الله آقای حاج سید صادق روحانی - اعلی الله مقامه الشریف - را با کمال تأسف دریافت کردم.فقید سعید در قلمرو فقه، فقیه متبحّری بود و یک دوره فقه استدلالی بنام «فقه الصادق» بیادگار گذاشت که مرجعی است برای محققان. و در طول عمر در تألیف و تدریس کاملاً موفق بود. و در مورد مبارزه با طاغوت، سهم عظیمی دارد و مدت‌ها در تبعید به سر برده‌است.

اینجانب ضایعه درگذشت این فقید سعید را به حضرت صاحب الأمر و الزمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) و مراجع عظام و حوزه های علمیه و همچنین به بیت رفیع روحانی و کلییه بازماندگان تسلیت گفته و برای آن بزرگوار علوّ درجه و رحمت واسعه الهی خواهانم.»

آیت الله جوادی آملی نیز در پیام خود آورده‌است:‌«ارتحال حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد صادق حسینی روحانی را به مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه و علاقه‌مندان ایشان تسلیت و علوّ درجه آن فقیه راحل و صبر جمیل بیت مکرم را از خدای سبحان مسئلت داریم.»

آیت‌الله روحانی روز جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ دارفانی را وداع گفت؛ وی از شاگردان آیت‌الله العظمی خویی(ره) بود که در سن ۱۴ سالگی و به تائید مکتوب اساتیدشان به درجه اجتهاد رسیده بود.

آن عالم ربانی دارای ده‌ها جلد تألیف به زبان‌های عربی و فارسی است؛ «فقه الصادق» دایره المعارف کامل فقه تشیع از مهمترین تالیفات «آیت الله سید محمد صادق روحانی» به زبان عربی است که این کتاب به عنوان یک منبع مرجع شناخته شده و در ۴۱ جلد بارها در داخل و خارج کشور به چاپ رسیده‌است.

وی در محرم سال ۱۳۴۵ قمری (برابر با ۱۳۰۵ هجری خورشیدی، و تابستان ۱۹۲۶ میلادی) در شهر قم متولد شد.

مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت الله سیدصادق روحانی امروز قم برگزار شد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccemqsm2bqx08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما